• Anonym (Tjejen)

    Vill höra av mig till mitt ex

    Jag och mitt ex gick isär på riktigt för ca 10 månader sedan. Vi är båda unga. Har inte haft kontakt med honom sedan dess och har inte heller träffat honom. Jag vet dock att han fortfarande bor kvar här, i samma stad som mig, men jag har ingen aning om han nu har träffat någon ny eller ej.

    Jag har nästan hela tiden känt att jag saknat honom och det vi hade. Vi hade en bra vänskap och vi bråkade sällan. Att vi gjorde slut var ett gemensamt beslut om än det var jag som tog initiativet till det. Vi hade pratat om det några gånger innan vi väl gjorde slut, men han gjorde aldrig någonting åt det så då var det jag som drog upp det till slut. Vi fortsatte att umgås en lång tid efter det att vi gjorde slut och vi var nästan som ett par ändå, ända tills vi gick isär på riktigt. Hann höll med mig men jag märkte att han var lite mer ledsen än vad jag var och innan vi skiljdes åt för gott så kändes det som att han fortfarande kände något för mig.

    Vi gjorde slut på grund av att vi blev mer som bästa vänner än ett par. Kände mig inte längre attraherad av honom men det verkade som att han attraherades av mig. Jag tror att vårt misstag var det faktum att vi dels blev tillsammans för snabbt och dels att vi umgicks så mycket att man blev som ett par som varit gifta i 60 år och till slut lessnade.

    Jag saknar att vara med honom, saknar att hitta på saker med honom och jag saknar just honom. Saknar att ligga bredvid honom och jag skulle vilja höra av mig för att se om han skulle vilja ge oss ett försök igen. Jag tänker på honom i stort sett varenda dag och om han skulle säga att han inte vill så kan jag gå vidare på riktigt och släppa det här för gott, för då har jag gjort vad jag kan. Så vad säger ni? Hade ni hört av er igen?

  • Svar på tråden Vill höra av mig till mitt ex
  • Magical
    Anonym (Tjejen) skrev 2020-08-09 21:17:55 följande:

    Vi gjorde slut på grund av att vi blev mer som bästa vänner än ett par. Kände mig inte längre attraherad av honom men det verkade som att han attraherades av mig. Jag tror att vårt misstag var det faktum att vi dels blev tillsammans för snabbt och dels att vi umgicks så mycket att man blev som ett par som varit gifta i 60 år och till slut lessnade.


    Om man är rätt för varann så tröttnar man inte så enkelt (take it from me, jag är 50 år gammal). Det finns inget "umgås för mycket" om man trivs ihop. 
    Om ni på så kort tid blev mer som vänner så kan inte kärleken varit så djup efter att förälskelsefasen tagit slut? 
  • VickanD
    Magical skrev 2020-08-09 21:26:32 följande:

    Om man är rätt för varann så tröttnar man inte så enkelt (take it from me, jag är 50 år gammal). Det finns inget "umgås för mycket" om man trivs ihop. 

    Om ni på så kort tid blev mer som vänner så kan inte kärleken varit så djup efter att förälskelsefasen tagit slut? 


    Visst finns det något som att umgås för mycket, även om man trivs ihop. Alla människor behöver någon form av egentid och jag kan inte tro att något par mår bra av att sitta fastklistrade i varandra. Det brukar leda till att man tröttnar och spänningen försvinner.
Svar på tråden Vill höra av mig till mitt ex