• Anonym (Stres­sad)
    Sun 9 Aug 2020 21:51
    67 visningar
    3 svar
    3
    67

    AF ungdomsprogram, vad kommer hända?

    Tänkte ifall nån har reell erfarenhet av det. Ska snart få gå med men är så rädd för ytterligare besvikelser. Att de bara uppmanar mig att "fortsätta söka" eller nåt. Arbetslösheten får mig att må riktigt psykiskt dåligt och jag vill verkligen ha ett riktigt jobb och en riktig lön, nu. Jag vill inte plugga och leva på studiebidrag i flera år utan jag behöver en lön precis nu, mina föräldrars ekonomi är åt helvete, de behöver hjälp med hyran och allt annat. Jag måste kunna spara till att ta körkort också. Behöver en lön på minst 8000 i månaden i alla fall. Plugga får jag göra senare, dessutom behöver jag körkort till det jag vill plugga.

    Om jag säger att jag behöver ett jobb, kommer de att kunna ordna det då? Jag har på riktigt sökt tusentals jobb men man får ju aldrig nåt för det är så många sökande. När jag precis skulle få ett så förstörde corona allting.

  • Svar på tråden AF ungdomsprogram, vad kommer hända?
  • Anonym (l)
    Sun 9 Aug 2020 21:57
    #1

    Ha inte så höga krav men program på AF kan ge praktik/arbetsträning/träffa deras psykolog/annat stöd. De lär inte ge dig ett jobb men ibland får de tips om jobb som de kan rekommendera en av deras klienter till. Har själv blivit uppringd av en potentiell arbetsgivare genom den vägen.


     


    Försörjningsstöd?

  • Anonym (G)
    Sun 9 Aug 2020 22:14
    #2

    Arbetsförmedlingen kommer aldrig att ge dig ett jobb. De kommer att lotsa dig till att själv söka jobb.

  • Anonym (Nej till AF)
    Sun 9 Aug 2020 22:20
    #3

    AF kommer inte att hjälpa dig särskilt mycket. Du kommer att själv behöva söka jobb. Nån handläggare kanske emellanåt matchar dig mot några jobb men mer än så är det inte.

    Skriv in dig hos bemanningsföretagen så går det fortare.

    Mvh, före detta handläggare på AF

Svar på tråden AF ungdomsprogram, vad kommer hända?