• PiffaTjejen

    Är detta normalt?

    Har väldigt oregelbunden cykel men oftast 30+ dagar! Mina ÄL test ser ut såhär!

    Är det normalt att man har ganska starkt kontrollstreck Såhär många dagar? Trodde kontrollstrecket är obefintligt tills att man närmar sig dagarna innan ÄL och då börjar kontrollstrecket synas mer ordentligt?

    Kan tillägga att jag testar med Clearblue fertilitetsmonitor samtidigt och där fick jag maximal igår och idag. Känns lustigt då jag endast är på dag 10 i cykeln...

  • Svar på tråden Är detta normalt?
  • Jenzia

    Hmm, tror inte du haft äl än. Det är först när kontrollstäcket är starkare än teststräcket som ett Lh-test är helt positivt.

    Jag skulle rekommendera att du börjar tempa! När din basala kroppstemperstur går upp 0,3-0,5 grad och stanna kvar där omkring så har äl varit! Slipper du analysera och undra. Lh-tester säger egentligen bara att Lh:t stiger för att försöka få igenom en äl.

    Kan tipsa om gratis appen PreMom för att logga tempen och appen kan tolka Lh-stickor också.

  • tildaber

    Det känns som att många förvirrar kontrollstreck och teststreck... och också väldigt otydligt med lh-tester vad som är positivt, man måste verkligen läsa och förstå instruktionerna

  • Alexandra93

    Fast jag fick aldrig positivt ältest denna gången, måste ha haft ett snabb peak och missat den för jag testade två gånger per dag och jag lyckades bli gravid ändå :)

  • PiffaTjejen

    Tack för svar! Ni som

    Använder premom! Är det en speciell siffra som anger high/low eller räknar appen fram det utifrån ens egna värden?

  • Alexandra93
    PiffaTjejen skrev 2020-08-10 22:44:04 följande:

    Tack för svar! Ni som

    Använder premom! Är det en speciell siffra som anger high/low eller räknar appen fram det utifrån ens egna värden?


    Man kan ändra själv men appen väljer
  • linnean21
    Alexandra93 skrev 2020-08-10 15:26:34 följande:

    Fast jag fick aldrig positivt ältest denna gången, måste ha haft ett snabb peak och missat den för jag testade två gånger per dag och jag lyckades bli gravid ändå :)


    Åh vad skönt det här meddelandet var haha. Iallafall lite lugnande. Jag har testat i 9 dagar nu och än inte mätt någon ägglossning men har haft sex varannan dag i 12 dagar så jag hoppas hoppas hoppas att jag också har haft en snabb peak och blir gravid! Grattis till dig, blev glad för din skull!!
  • Alexandra93
    linnean21 skrev 2020-08-12 15:13:56 följande:

    Åh vad skönt det här meddelandet var haha. Iallafall lite lugnande. Jag har testat i 9 dagar nu och än inte mätt någon ägglossning men har haft sex varannan dag i 12 dagar så jag hoppas hoppas hoppas att jag också har haft en snabb peak och blir gravid! Grattis till dig, blev glad för din skull!!


    Tack! Hoppas det tar sig för dig med!
Svar på tråden Är detta normalt?