• Mon 10 Aug 2020 09:34
    520 visningar
    8 svar
    8
    520

    Hur får jag tvillingar?

    24 årig mamma tittar in och undrar hur ni gjorde för att få tvillingar? Jag menar vad tog ni för något som fick er att bli gravida med tvillingar?

    Knaprade ni piller som ni beställde på testlagret? Gick ni upp en hel del i vikt? För jag har hört att det är en större chans att få tvillingar då. Jag säger inte att jag ska tvingas göra den delen för att få tvillingar men...om det är den enda vägen så...

    Min pappa var (han dog 2 år sedan) tvilling men det hjälper inte mig att kunna få tvillingar med tanke på att det bara går i mammans gener.

    Så finns det något jag kan göra för att få tvillingar? Jag har inte råd med sån där sprut-grej man gör när man besöker läkarna.

    Tacksam för svar :D

  • Svar på tråden Hur får jag tvillingar?
  • Anonym (Steff­)
    Mon 10 Aug 2020 09:40
    #1

    Om din pappa var tvåäggstvilling så kan du visst ärva den egenskapen genom honom. Att själv vara tvilling ökar inte chansen för att få tvillingar om man är kille men förmågan att släppa flera ägg samtidigt kan ärvas av döttrar.

  • Anonym (Svar på tal)
    Mon 10 Aug 2020 09:45
    #2

    "Sån där sprutgrej", du menar IVF kanske? Det kommer du aldrig att få hjälp med eftersom det anses vara en mer riskfylld graviditet, rättare sagt är det så att det bara blir ett ägg som sätts in om man gör det.

    Bästa tipset är att hålla koll på din ägglossning, om du får positivt utslag två ggr samma månad kan du få tvåäggstvillingar.

    Varför är du så besatt av att få tvillingar förresten?? Det är verkligen ingen picnic.

  • Anonym (Q)
    Mon 10 Aug 2020 09:55
    #3

    För oss bara hände det. Inga tvillingar i släkten. Jag är 27 år och smal, genomgick inte IVF.

  • Mon 10 Aug 2020 10:20
    #4

    Man kan inte beställa tvillingar.

    Det händer om det händer helt enkelt. Anlag eller inte.

  • Anonym (Tyvär­r)
    Mon 10 Aug 2020 10:23
    #5

    Går inte att att öka chanserna naturligt tyvärr. Hade också gärna velat få tvillingar om det vore möjligt.

  • Anonym (bea)
    Mon 10 Aug 2020 11:17
    #6
    -1

    Det enda jag har hört som ska kunna hjälpa lite(men helt bevisat är det inte) är att överdosera folsyra. Men det bör man inte göra under längre tid. 

  • Anonym (Steff­)
    Mon 10 Aug 2020 14:02
    #7

    Risken för tvillingar ökar med ålder så vänta tills du är 40 så har du en större chans

  • Mon 10 Aug 2020 19:45
    #8

    Någon som vill vara med i min nystartade grupp på Facebook för oss som försöker bli gravida? Den är såklart privat och kan bara ses av dom personer jag bjuder in i gruppen!

    Skriv PM till mig om ni vill vara med, behöver namn och efternamn, samt hur eran profilbild ser ut på Facebook

Svar på tråden Hur får jag tvillingar?