• Anonym (Anony­m 666)
    Mon 10 Aug 2020 16:40
    901 visningar
    18 svar
    18
    901

    Bonusförälder som inte accepteras

    Men shit, lugna ner dig. Det är väl strunt samma om pojken och du inte har varandra tillagda på nåt spel. Ni kommer att ha gott om tid att umgås när du och pappan flyttar ihop.

  • Anonym (Anony­m 666)
    Mon 10 Aug 2020 17:16
    #8

    Hon kan inte ta barnet från honom och hon kan inte hindra deras umgänge, annars är det bara för honom att gå raka vägen till familjerätten först och tingsrätten i värsta fall.

    Hon kommer garanterat fortsätta sabotera mellan dig och sonen, diskutera inte de sakerna med honom utan säg bara att det är synd men att ni kan umgås på andra sätt istället. Ett spel är bara pixlar, han kan nog utvecklas ändå.

    Mamman kan inte förbjuda er att umgås, det enda hon kan göra är att skrika och gapa, det ska pappan dokumentera och helst spela in, det är alltid bra att ha bevis.

  • Anonym (Anony­m 666)
    Tue 11 Aug 2020 09:43
    #13

    Det är väl inte så svårt att räkna ut? Hon är svartsjuk. Hon kanske inte älskar sitt ex, men man måste inte göra det för att ha kvar känslan av äganderätt. Du är en person som inte hör till hennes universum, hon vill inte ha dig i era liv och det är inget personligt för hon hade varit lika hatisk mot vilken tjej han än hade blivit ihop med. Och inte nog med att hennes ex älskar dig och är lycklig, hennes son tycker om dig också! Det blir ju bara för mycket.

  • Anonym (Anony­m 666)
    Tue 11 Aug 2020 11:48
    #15

    Jag tycker det ser rätt bekräftat ut :)

    Du ska inte låta hennes knäpphet påverka din relation till hennes son! Var så trevlig och snäll som du annars hade varit, han mår inte heller bra av att sitta i kläm men då kan han åtminstone må bra hemma hos er, även om hon är en skata.

  • Anonym (Anony­m 666)
    Tue 11 Aug 2020 18:52
    #17
    Majja86 skrev 2020-08-11 18:30:40 följande:

    Kommer va så trevlig jag kan..

    Men man kommer ju hela tiden att fundera på om man är för snäll, gör för mycket! Vill ju inte skapa mer oro för sonen, vill inte att han ska få ut för mammans sätt att agera..

    2 år, man borde ha kommit längre än så då, man borde kanske inse att de bästa är de som skapar trygghet för barnen i första hand! Jag vet inte!

    Men jag trodde att trygghet och säkerhet hos barn var prio 1, inte har för en människa du inte vet något om...


    Fundera inte på det. Gör som du skulle ha gjort om hon hade varit normal. Minsta lilla du gör kommer att vara för mycket så det kan du inte rätta dig efter.

    Det finns gott om ex (kvinnor och män) som sätter egot före barnens behov.
Svar på tråden Bonusförälder som inte accepteras