Inlägg från: AstoriaGBG |Visa alla inlägg
  • AstoriaGBG

    Vi 40+ som väntar barn 2021

    Här samlas vi unga kvinnor runt 40+ som väntar barn 2021!

    Presentera gärna er själva och berätta BF datum och vilket barn i ordningen ni väntar :)


    VN
  • Svar på tråden Vi 40+ som väntar barn 2021
  • AstoriaGBG

    Då börjar väl jag som är trådstartare!

    41 år, bor i Lerum strax utanför Göteborg.

    Har 2 barn födda 13 och 14. Har även ett änglabarn född 16 som sorgligt nog bara blev 1,5 år.

    BF 5 april 2021.


    VN
  • AstoriaGBG

    Hoppas att ingen här får missfall.. någon som vet hur pass mycket högre risken är för oss som passerat 40??


    VN
  • AstoriaGBG

    Var precis på toa och det kom lite blod och en blodklump ca 1 cm???? inte ont i magen alls men det är väl kört!? Lite blod med klumpar betyder väl missfall i de flesta fall? Och man behöver väl inte ha ont för att få missfall?

  • AstoriaGBG

    Så konstigt det här.. skulle på inskrivning i måndags när jag trodde jag var i vecka 8+0. Först gjorde bm ett vanligt ultraljud, vi såg båda 2 hjärtslagen men hon sa att jag Max kunde va i vecka 6+4 - 7+0. Så sa hon att hon skulle veen annan bm göra ett vaginalt ultraljud så kanske de Linda se tydligare. 5 min efter det vanliga ultraljudet görs vaginalt ultraljud. Då säger den bm att hon inte ser hjärtslag men att det kan va för tidigt. Det vaginala visade mycket sämre bilder konstigt nog!?

    Det vanliga ultraljudet visade både hjärtljud och tydligare bilder på fostret. Fattar ingenting :( så jag skulle komma tillbaka 2 v senare för nytt ultraljud..

    någon som varit med om liknande??

    Jag har gravsymptom som svagt illamående, molvärk då och då. Extremt trött, varma ömma bröst och magen har börjat puta, håret har blivit fetare som med mina tidigare graviditer. Och gravtesten kan inte bli starkare positivt.


    VN
  • AstoriaGBG

    Var på ultraljud idag då jag skulle varit i vecka 8-9. Men bm sa att jag Max kunde va i vecka 6+0 vilket inte kan stämma :( hon såg inget fel och sa att det kunde va tidigt och att det var därför man inte såg hjärtljuden. Men om jag utgår från när jag fick plus på stickan vilket var för en månad sedan. Ska tillbaka på tisdag nästa v och få abortpiller om det inte kommit ut av sig självt :( hoppar ur tråden men hoppas kunna hoppa in inom snar framtid igen...

Svar på tråden Vi 40+ som väntar barn 2021