• linnean21

    Clearblue ägglossningstest ???

    Hej! 

    Jag håller på med clearblue ägglossningstest, den med dubbel hormindikator. Jag har idag testat för 10:e dagen och har för 9:e dagen i rad hög fertilitet (blinkande), första dagen var det en rund ring, alltså låg fertilitet.

    Jag börjar dock tappa hoppet om ÄL och den fasta smileyn och undrar bara om det är någon som varit i liknande situation men som till slut fick den fasta smileyn? Och ni andra, hade ni köpt fler ägglossningstest och fortsatt testa några dagar till eller hade ni gett upp för denna cykel? 

    Tillägg: Födde barn i mars, slutade amma i juni, fick mens tillbaka efter 4 veckor i juli. Räknar alltså med andra mensen nu runt 26 augusti om jag återgår till min vanliga regelbundna mens.

  • Svar på tråden Clearblue ägglossningstest ???
  • Anonym (Anonym)

    Vilken cykeldag har du nu då? Om du testat så där länge så ska man väl sluta testa om jag minns instruktionerna rätt. Det är inte alltid man får maxutslag så det är därför det är viktigt att ändå ha sex på de blinkande dagarna för då prickar ni in ändå, även om du har äl utan maxutslag.

  • linnean21

    Cykeldag 18 idag! Ja jag tänkte mest testa mer för skojs skull typ och se vad jag får för resultat, för jag börjar också ana att de kanske skett utan maxutslag men ändå nojig att det inte kommer bli. Vet inte vad jag tänker egentligen, är bara så himla sugen på att bli gravid haha.

    Hade mens 25 juli och vi har haft sex 1,3,5,7,9,11:e augusti så jag borde ju inte missat det isåfall, jag fick första blinkande smileyn 5:e.

  • Anonym (Anonym)

    Ja då har du börjat testa i precis rätt tid åtminstone :) Jag tycker det är slöseri på pengar att fortsätta i det här läget. Varannan dag blir väl perfekt att ha sex! De som har lite längre cykel kan ha ägglossning senare iaf.

  • Ssandra

    Någon som vill vara med i min nystartade grupp på Facebook för oss som försöker bli gravida? Den är såklart privat och kan bara ses av dom personer jag bjuder in i gruppen!

    Skriv PM till mig om ni vill vara med, behöver namn och efternamn, samt hur eran profilbild ser ut på Facebook!!

Svar på tråden Clearblue ägglossningstest ???