• snöblask

    Enskede Sköndal Trångsund

    Hej!

    Vi funderar på att köpa hus i något av dessa områden. Vi har tittat en del i Enskede och varit där en del och promenerat och det verkar mysigt. Men är det någon av er som känner till de olika områdena i Enskede? Klassas några som problemområden? Hur är det runt tunnelbanan. Vi funderar även på Sköndal o nybyggt men där har vi vänner som bor så rätt bra koll. Men hur är det längre ut där man får rätt mycket mer för pengarna? Det finns fina hus o Trångsund men hur är området?

  • Svar på tråden Enskede Sköndal Trångsund
  • Aniiee

    Tänk på att i Trångsund så är ni inte i Stockholms kommun längre.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • AnnaSthlm

    Sköndal är bra om du gillat att åka buss. Enskede är stort. Finns riktigt bra, bra och okej områden. Trångsund är +2 kr i kommunalskatt.

  • snöblask
    Aniiee skrev 2020-08-12 16:40:40 följande:

    Tänk på att i Trångsund så är ni inte i Stockholms kommun längre.


    Finns det andra nackdelar med det än skatt?
  • snöblask
    AnnaSthlm skrev 2020-08-12 17:18:29 följande:

    Sköndal är bra om du gillat att åka buss. Enskede är stort. Finns riktigt bra, bra och okej områden. Trångsund är +2 kr i kommunalskatt.


    Vilka områden skulle du säga är riktigt bra?
  • Aniiee
    snöblask skrev 2020-08-12 17:51:03 följande:
    Finns det andra nackdelar med det än skatt?
    Vet inte riktigt. De flesta jag vet som bor i Trångsund trivs. Men kolla upp saker som kommunal service, skola (om aktuellt) och så, hur det skiljer sig. Att bo någonstans är ju lite mer än att existera i ett hus.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • snöblask
    Aniiee skrev 2020-08-12 19:25:09 följande:

    Vet inte riktigt. De flesta jag vet som bor i Trångsund trivs. Men kolla upp saker som kommunal service, skola (om aktuellt) och så, hur det skiljer sig. Att bo någonstans är ju lite mer än att existera i ett hus.


    Tack. Trångsund känns som ett bra alternativ men nackdelen är helt klart att villorna vi tittat på ligger långt från tåget. Men man får rätt mycket mer än i Enskede. Skolor och så är svårt tycker jag men min känsla är att Stockholms kommun generellt erbjuder bättre skolor. Sen beror det ju mycket på om man har tur i lärarlotteriet. Alltså vilken klasslärare barnet får. Svårt det här.
Svar på tråden Enskede Sköndal Trångsund