• Evaangelicamaria

    Ägglossning clearblue

    Jag är osäker på när jag har ägglossning men med ägglossningskalendern här på sidan så ska den vara nu i dagarna så ja började testa idag, tog ett test imorse vid 10 dock inte de första urinen efter natten.

    Måste man använda de första urinen?

    Jag fick en rund ring på testet, men ja tycker mig känna igen mina ägglossningssymtom, Bör ja testa mer idag eller ska ja vänta tills imorgon?

    Jag får alltid början till svampinfektion runt äl oxå:/

  • Svar på tråden Ägglossning clearblue
  • Aliona

    Det är lite olika för olika modeller så du måste läsa instruktionerna. Jag hade ett som jag skulle ta direkt på morgonen och sen igen på kvällen efter att inte ha druckit eller kissat på minst 4 timmar. De flesta modeller ska man dock ta när man varit uppe några timmar.

  • Evaangelicamaria

    Okej, jag har läst emellan 10-20 på dagarna typ, men de står på clearblue:

    För att resultatet Hög fertilitet ska vara tillförlitligt måste du använda den första urinen efter din längsta sömnperiod.

    Ja önskar så att den bara hade visat en blinkade smiley.

    Jag får dessutom alltid problem med svamp i samband med ägglossning :/

  • Evaangelicamaria
    Aliona skrev 2020-08-12 19:48:27 följande:

    Det är lite olika för olika modeller så du måste läsa instruktionerna. Jag hade ett som jag skulle ta direkt på morgonen och sen igen på kvällen efter att inte ha druckit eller kissat på minst 4 timmar. De flesta modeller ska man dock ta när man varit uppe några timmar.


    Ja de har ja oxå läst precis så som du, men på detta stod de: För att resultatet Hög fertilitet ska vara tillförlitligt måste du använda den första urinen efter din längsta sömnperiod.

    O sen när den är hög så kunde man testa när som på dagen så som du skrev med 4 timmar
  • Evaangelicamaria

    Jag har testat idag oxå o rund ring idag oxå. Men jag har molvärk idag, o ägglossningsflytningar. Kan de vara fel på maskinen?

    Eller kommer dessa symtom före självaägglpssningen?

    Är bara orolig att missa

  • Pimpinellan
    Evaangelicamaria skrev 2020-08-13 09:18:05 följande:
    Jag har testat idag oxå o rund ring idag oxå. Men jag har molvärk idag, o ägglossningsflytningar. Kan de vara fel på maskinen?
    Eller kommer dessa symtom före självaägglpssningen?
    Är bara orolig att missa
    Jag hade ofta 4 dagar med äl-flytningar och äl sista dagen av dom så då fick jag positivt äl-test 3.e dagen.
  • Evaangelicamaria
    Pimpinellan skrev 2020-08-13 13:49:09 följande:

    Jag hade ofta 4 dagar med äl-flytningar och äl sista dagen av dom så då fick jag positivt äl-test 3.e dagen.


    Okej tack! Jag tog faktiskt ett test till nu för ett tag sen o fick blinkande gubbe iaf, så de är alltid något. Ska man testa imorgon igen då?

    Är de någon idé att ha sex idag?
  • Pimpinellan
    Evaangelicamaria skrev 2020-08-13 14:05:10 följande:
    Okej tack! Jag tog faktiskt ett test till nu för ett tag sen o fick blinkande gubbe iaf, så de är alltid något. Ska man testa imorgon igen då?
    Är de någon idé att ha sex idag?
    Japp, testa tills du får positivt. Spermier kan leva minst 3 dagar så sexa på ni om ni vill. Tungan ute
  • Evaangelicamaria
    Pimpinellan skrev 2020-08-13 14:09:14 följande:

    Japp, testa tills du får positivt. Spermier kan leva minst 3 dagar så sexa på ni om ni vill.


    Okej! ???? dock har ja problem med svamp varje ägglossning :/
  • Evaangelicamaria
    Evaangelicamaria skrev 2020-08-13 14:22:34 följande:

    Okej! ???? dock har ja problem med svamp varje ägglossning :/


    Oj vart visst många frågetecken inte meningen skulle vart en glad gubbe
Svar på tråden Ägglossning clearblue