• Mint

Lån till bil?

Du får en schysst begagnad bil för 90 000. Ta inte mer lån än du behöver!?

• Mint
    DessieHolmie skrev 2020-08-14 09:46:43 följande:

Ni har rätt, är nog en dum prioritering, även fast jag har ett sort intresse för bilar och motorer.

En följdfråga dock, om jag får tag på ett boende igen inom en snar framtid, kan man baka in bolånet i bostadslånet? Eller är det att spara igen

Leasing är inget för mig, snittar ca 2000-2500 mil om året

Nog kan du baka in billånet i bolånet om du har 15% till insats + pengar till lagfart osv utöver det du skulle behöva låna. Men i så fall skulle jag nog, medan jag sparar till insats, hellre satsa på att betala av billånet lite snabbare så att det helst inte finns något kvar av det när jag ska ta bolån.
  • Mint
    Anonym (?) skrev 2020-08-17 09:59:02 följande:

Måste du ha en så stor bil då? Volvo är ju bra bilar men just v90 är ju ett stort åbäke som få personer egentligen behöver. Svår är den att parkera också inne i städerna. Varför inte en mindre Volvo om det är Volvo du vill ha?

Funderar också på varför en ung singel behöver ha en bauta-bil som V90. Verkar totalt onödigt på alla sätt. Men ett motor-intresse verkar kunna ursäkta alla möjliga dumma beslut och allt handlar ju om prioriteringar.
Svar på tråden Lån till bil?