• gvarn

    Flickvän vill åka till USA som au pair.. i ett år.

    Hej. Har något av ett dilemma här. Min flickvän har pratat tidigare om att hon alltid har velat testa att vara au pair utomlands, vilket jag förstår eftersom det låter väldigt roligt och inspirerande. Nu verkar hon dock ha bestämt sig för att hon vill åka, till USA i ett år. Ingenting är bestämt än, men jag känner redan nu en stor oro och blir ledsen bara av att tänka på det. Jag vill verkligen inte ställa mig i vägen för hennes drömmar, och jag vill såklart stötta henne.


    Hon säger att hon bara ser det som ett år, och att sen ska vi leva tillsammans och ha vår framtid tillsammans. Jag hoppas ju såklart på att det skulle kunna fungera, genom att ha kontakt varje dag och prata mycket. Samtidigt vet jag hur jävla jobbigt det kommer att bli, kommer sakna ihjäl mig. Jag är även rädd för att vi kommer att glida ifrån varandra när vi inte träffas, visst kommer vi ses någon gång under året när hon kommer hem, eller om jag hälsar på. Men vi snackar ändå om ett helt år. Jag älskar verkligen den här tjejen överallt annat, och vill ha en framtid tillsammans med henne. 


    Tror ni att det kan fungera...? hon verkar tro det iallafall, medans jag är väldigt osäker.

  • Svar på tråden Flickvän vill åka till USA som au pair.. i ett år.
  • gvarn
    Anonym (Yyy) skrev 2020-08-14 15:24:51 följande:

    Just nu fungerar det nog inte pga corona.


    Det kommer ju att bli att hon åker till våren isåfall kanske, och då har ju coronan förhoppningsvis lugnat ned sig..
  • Anonym (elin)

    Hon kommer att "upptäcka världen" när hon är iväg så du kan lika gärna göra slut nu. 

  • gvarn
    Anonym (elin) skrev 2020-08-14 15:31:23 följande:

    Hon kommer att "upptäcka världen" när hon är iväg så du kan lika gärna göra slut nu. 


    Vad spelar det för roll om hon kommer ''upptäcka världen''? konstigt resonemang.
  • smulpaj01

    Självklart ska hon åka. Antar att ni är väldigt unga?

    Men jag tror att enda sättet att ert förhållande överlever är om du åker med. Du kanske kan åka med och studera i USA ett år?

  • gvarn
    smulpaj01 skrev 2020-08-14 15:34:33 följande:

    Självklart ska hon åka. Antar att ni är väldigt unga?

    Men jag tror att enda sättet att ert förhållande överlever är om du åker med. Du kanske kan åka med och studera i USA ett år?


    Hon är 20, jag är 25. Att studera i USA är nog inget alternativ för mig, tyvärr..
  • Anonym (svenskamerikan)
    smulpaj01 skrev 2020-08-14 15:34:33 följande:

    Självklart ska hon åka. Antar att ni är väldigt unga?

    Men jag tror att enda sättet att ert förhållande överlever är om du åker med. Du kanske kan åka med och studera i USA ett år?


    Bra lösning! Och mannies är väldigt populära, om ts också vill testa på au pairandet.
  • Querty

    Tror absolut det kan funka även om det säkert kommer vara tufft. Mitt förhållande överlevde 3 år i varsin ända av Sverige.

    Tror det värsta du om göra är att inte ?låta? henne åka. Alla måste få följa sina drömmar. Planera in när du kan komma och hälsa på :)

  • Anonym (elin)
    gvarn skrev 2020-08-14 15:33:35 följande:
    Vad spelar det för roll om hon kommer ''upptäcka världen''? konstigt resonemang.
    Då brukar det vara antingen "ut med det gamla för jag är en ny världsvan jag" eller "jag var en världsvan jag där ute i stora världen och tog för mig av allt, men nu kommer jag tillbaka till tryggheten som om inget hänt och inte tänker jag berätta om världens goda heller". 

    Jo, så är det väldigt ofta med kvinnor. 
  • Mrs Moneybags
    gvarn skrev 2020-08-14 15:35:27 följande:
    Hon är 20, jag är 25. Att studera i USA är nog inget alternativ för mig, tyvärr..
    Hon är bara 20 år. Det är klart hon ska resa och se sig om i världen. Det är nog ett antal år kvar innan hon vill stadga sig. 

    Jag skulle nog göra slut och säga att om allt känns bra när hon kommer hem kan vi bli tillsammans igen. Men det är ingen idé att vänta på en 20-åring som är utomlands i ett helt år. 
Svar på tråden Flickvän vill åka till USA som au pair.. i ett år.