• pepsimax

Far och dotter relation

Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 10:39:53 följande:
    Är du på allvar?

Hade den dottern bjudit sin far på någon äventyrsresa, t ex om båda gillar att cykla, gå i fjällen, träna, kolla på konst, besöka vingårdar, kollar på fotboll dvs har samma intressen som ts inte delar

Så hade jag tyckt att det var helt ok! Kul! Kör!

Men om dottern bjuder sin far på något som viss folk kallar för en sup&knull resa (Sorry för uttrycket, inte jag som hittat på det) och vill utesluta sin styvmor- låt oss fundera ett varv till.

Vad exakt är det som drar en 23åring att vilja göra en sådan resa med sin far? Ska de dansa på båten, äta parmiddagar och ragga på var sitt håll? Supa tillsammans eller titta på hur andra gör det?Sitta på spa? Ska pappan leka livvakt åt sin dotter och titta på hur hon dansar, äter, dricker, shoppar?

Eller vad är det som är så kul - sova i samma hytt?

Kan någon vettig person berätta det för mig?

En normal 23åring gör sådant med sina vänner i första hand. I andra hand åker man och festar tillsammans med släkten
    Du tänker helt sjukt. 

Jag var exakt 23 när jag åkte ut och reste med min pappa och min son. 26 när jag reste med min mamma. Jag och mamma åkte dessutom på charter, många på hotellet både hade sex och söp, det betyder inte att jag och mamma hade en lesbisk affär eller knullade runt som många andra gjorde. Vi gick på sightseeing på dagarna, åt god mat och badade.

Jag är halvfinsk, och har därför också ofta åkt finlandsfärja med min pappa, jag såg inte ens något supande som barn/ungdom, helt enkelt eftersom vi gjorde andra aktiviteter än det, och ja, vi delade hytt alltid, och ibland med hans fru.
  • pepsimax
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 12:44:17 följande:
    Tack. Oj hoppsan!

Men vänta nu. Läs en gång till vad jag har skrivit

Jag har INTE skrivit någonstans att man inte får göra resor med sina vuxna barn! Inte heller att man inte får sova i samma rum mm.

Jag kanske överdriver då jag själv aldrig åker på kryssningar då jag fullkomligt hatar dessa. Och precis som du- halvfinska, bilburen hänvisad till färjan ibland.

Förstår fortfarande inte vad som är så kul med det om man inte är ett barn eller tonåring utan 23 år?

Om man bor hemma dvs ser sin far varje dag!
    Nej och jag förstår inte varför folk tycker det är kul att åka till ullared, spela bingolotto eller brodera, men jag accepterar att vissa gillar det uppenbarligen.
  • pepsimax
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 13:18:03 följande:
    Till pappas flicka och Pepsimax

Vad ni hittar på!

- var har jag sagt något om sexuella kontakter mellan barn och förälder, i detta fall mellan far och dotter??? Var ser ni det? Ordet jag använde är bara ett benämning på något vad några icke humorbefriade använder om denna typ av resor.

Jag har undrat vad som är så kul här?

Men ingen har kunnat svara på den enkla frågan.

Exempelvis- det är kul att shoppa parfym på taxfree, äta buffé, sitta på däcket...

ja?
    Jag utgår från att dottern i ts tycker det är roligt? Vad jag tycker är ganska oväsentligt då jag inte ska på kryssning med min pappa.
  • pepsimax
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 10:39:53 följande:
    Är du på allvar?

Hade den dottern bjudit sin far på någon äventyrsresa, t ex om båda gillar att cykla, gå i fjällen, träna, kolla på konst, besöka vingårdar, kollar på fotboll dvs har samma intressen som ts inte delar

Så hade jag tyckt att det var helt ok! Kul! Kör!

Men om dottern bjuder sin far på något som viss folk kallar för en sup&knull resa (Sorry för uttrycket, inte jag som hittat på det) och vill utesluta sin styvmor- låt oss fundera ett varv till.

Vad exakt är det som drar en 23åring att vilja göra en sådan resa med sin far? Ska de dansa på båten, äta parmiddagar och ragga på var sitt håll? Supa tillsammans eller titta på hur andra gör det?Sitta på spa? Ska pappan leka livvakt åt sin dotter och titta på hur hon dansar, äter, dricker, shoppar?

Eller vad är det som är så kul - sova i samma hytt?

Kan någon vettig person berätta det för mig?

En normal 23åring gör sådant med sina vänner i första hand. I andra hand åker man och festar tillsammans med släkten
    Här kallar du det sup och knullresa.
  • pepsimax

Vad jag har problem med i ts och de som håller med, är undertonen av hejdlös svartsjuka på bonusbarn som man ser igenom direkt. Det är barnsligt. Försök få en bättre relation till era bonusbarn istället.

Svar på tråden Far och dotter relation