• Akidoki

Far och dotter relation

Anonym (Nk) skrev 2020-08-17 09:43:20 följande:

Ja inte fasen hade jag åkt kryssning (av alla sunkiga resor man kan göra)

Vanliga resor är nåt helt annat. Sen menar jag inte att alla super på kryssningar. Men varför åker med dit då om inte för en jul kväll med vänner eller med sin partner. Lyssna på avdankade dansband?

Nej alla super inte på kryssningar. Särskilt inte alla barnfamiljer och pensionärer.
  • Akidoki
    Anonym (Nk) skrev 2020-08-17 10:02:45 följande:

Skillnad att åka som pensionär eller en familj. Det gjorde vi med och nej det söps inte i den konstilationen. Men som jag skrev, knappast nåt jag skulle tänka mig göra med min pappa ensam som 23-åring.

Du förstår, barnfamiljerna och pensionärerna är medpassagerare. Din bild av kryssningen som sunkig suparresa får alltså stå för dig.
  • Akidoki
    Anonym (Nk) skrev 2020-08-17 13:55:06 följande:

Absolut!Du förstår, det beror på vilken båt man åker. Det är inte så väldigt många pensionärer eller barnfamiljer som tex åker båten Cinderella tex, och allra mindre en fred och lördag.

Ja, det finns partybåtar.

Märkligt att du tar för givet att det är en sådan båt det handlar om.
  • Akidoki
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 07:31:40 följande:

Jag bor också i bonusfamiljen mina och dina vuxna barn.

Nej du har rätt!

Hans 3 barn och mina 2 barn skulle ALDRIG komma på ens tanken att göra den typen av presenter till någon av oss, lämna en av oss hemma och åka själva. De vet om att den andra eventuellt skulle bli ledsen, känna sig utanför och de har respekt. Är det 2biljetter så är det självklara att ett par åker.

Ger jag bort 2 biljetter till någon av barnen kräver jag inte att få vara med. Utan då åker det vuxna barnet med sin kompis/flickvän/pojkvän Sen kan vi alla åka tillsammans och ha roligt! .

Ja, det verkar att hon är en liten dam som gärna vill utesluta dig. Bor hon dessutom hemma och får all service även av dig, så förstår jag din känsla. Snorunge!

De 36 timmar du får utan dessa fjantar - använd de väl! Gör något roligt - bara för dig själv! Skit i dem. Låt de sitta på en fylle-Corona båt och supa och gunga. Har du egna barn, så kan du göra motsvarande.

23 år och pappig- stackare.

Blir avundsjuk om partnern åker på kort resa utan dig med sitt egna barn.

Kallar en annan vuxen kvinna för snorunge.

Du är visst inte så mogen du.
  • Akidoki
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 11:01:12 följande:

Avundsjuk på vadå? Att en man har en dotter som inte själv klarar sig utan sin pappa?

(Händer ju inget sådant i min familj)

Det finns elaka bonusbarn också. Förlåt för ett mindre fint uttryck där - men hur blev det barnet helt plötsligt en vuxen kvinna när hon bor hemma (ok, förlåt, det är bostadsbrist) och har all inclusive med städning och annat? Vuxna mogna personer brukar hjälpa till.

Jag tycker att om en förälder delar samma intressen med sitt barn t ex fotboll, konst, träning, äventyr- inga problem! Åk bara.

Men en kryssning innehåller tyvärr inga sådana inslag.

Så där kunde hon bjuda in även sin syster och styvmor Hade varit lite mer moget och roligare för alla

Anser du alltid att du har rätt till andras presenter? Brukar du öppna andras paket också?

Har du genomgående svårt att se gränser mellan dig själv och dina närstående?

Vill du alltid bestämma hur andra ska tänka?

En 23 åring är vuxen, oavsett vad din personliga åsikt är.
  • Akidoki
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 12:51:36 följande:

Bara för att jag har signatur Pappas fru och har en annan åsikt än du, behöver det inte betyda att jag tar andras presenter, tränger mig på, är avundsjuk, svartsjuk, gränslös, missunnsam, elak monsterstyvmor!

Jag bara förstår TS känsla där!

Och blanda inte ihop mig med TS är du snäll.

Du förstår alltså inte aaaaalls hur någon kan få den uppfattningen om dig?

Det är ju i så fall enklast om du läser igenom dina egna inlägg.
  • Akidoki
    Ess skrev 2020-08-20 11:43:28 följande:

Eftersom han inte åker utan henne så anser hon säkert att hon ska med. Det är inte normalt att inte kunna åka utan en vuxen dotter.

+ för fantasi

- för logik
  • Akidoki
    Ess skrev 2020-08-20 18:56:53 följande:

Jättebra, men den andra dottern då?

Nu har jag ingen aning om vad du tänker på, så jag antar mer fantasi?
  • Akidoki
    Ess skrev 2020-08-20 21:55:40 följande:

Har du läst trådstarten?

Har du förstått trådstarten, för det verkar inte så...

Han har TVÅ döttrar, men bara den ena tjatar sig till att åka med på deras resor. Varför tar han inte med båda?

Kan det möjligen va just för att den andra låter dem ha ett privatliv och inte tjatar sig till att åka med på allt.

Tja, inte vet jag.

Men att du har bra fantasi är konstaterat.
Svar på tråden Far och dotter relation