• Anonym (E.k)

    Psykisk misshandel

    Hur går man vidare ifrån att ha blivit psykiskt misshandlad av sitt ex? Mitt ex psykiskt misshandlade mig under 5 års tid. Han bröt ner mig och manipulerade mig till att jag jag var en dålig tjej som bara gör fel och att jag är allmänt en dålig tjej! Han kallade mig hora och andra fula ord så fort vi hade lite tjaffs. Jag fick aldrig gå i vanliga kläder där han tyckte att min ?hud? syntes, han kunde även hitta på att kläderna var tajta och att min rumpa eller trosor syntes bara för att jag inte skulle ha vissa kläder. Så fort vi bråkade så fick jag aldrig vara ifred när jag sa att jag behövde lite lugn och ro och att jag kunde höra av mig när jag hade lugnat ner mig. Nej det tyckte han inte var okej. För då sa han att jag ville vara ifred pga jag skulle iväg och ligga med någon eller träffa någon kille. Jag fick aldrig göra slut eller lämna honom. Så fort jag gjorde slut eller slutade svara så kunde han ringa många gånger, om han inte fick tag i mig då började han istället ringa min familj. Sedan började han leta efter mig tills han fick tag i mig antingen hemma eller på jobbet eller där jag befann mig. När jag avvisade han så blev han aggressiv och förstörde min bil upprepande gånger och min dörr in till min lägenhet och hotade mig för att jag skulle prata med han igen eller för att inte lämna. Han kunde ta sönder mina telefoner, min bil, möbler, och en gång brände han även min Systers barnvagn som stod utanför lägenhet. Han kunde köra efter mig på gatorna. Han har utsatt mig för väldigt mycket under dessa år! Jag brukade polisanmäla varje händelse men så nedtryckt jag var vid de laget så tog jag alltid tillbaka anmälningarna efter att han lyckats manipulera mig till att ha förändras och massa annat fint! I dagens läge så förstår jag att jag hade haft med en kvinnoförtryckare/psykopat att göra! Och jag har så svårt att släppa allt han utsatt mig för!

    Hur går man vidare ifrån allt han utsatt en för? Jag får upp bilder och minne av det han gjort mot mig! Och jag kan inte förlåta mig Själv för att ha accepterat något sådant mot mig Själv! Jag vill bara varna varje tjej ifrån denna manipulativa psykiskt sjuka människa. Han har arabiskt ursprung och bor i Uppsala och har en bilfirma. Han är runt 40 års ålder!

  • Svar på tråden Psykisk misshandel
  • Anonym (Anonym)

    Jag tror att du först måste lägga skulden där den hör hemma, hos honom för att han inte behandlade dig väl. Jag kan förstå din känsla av skuld att du låtit dig "behandlats illa". Men faktum är att det var han som gjorde fel mot dig. Enda målet han hade var att manipulera och hjärntvätta dig och du tog dig äntligen ur det grepp han hade om dig, var stolt över dig att du lyckades. Du kan säkert behöva träffa någon teraput Elmer psykolog. Ta kontakt med vc och hör med dem vilket stöd du kan få och om du behöver remiss eller så. Så går du den vägen.

Svar på tråden Psykisk misshandel