Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Kompis kille

Jag har strulat med en av mina vänners killar i ca en månads tid. Nu har den killen bestämt sig för att satsa på min vän så han har bett mig att hålla tyst. Jag ångrar att jag har strulat med honom och tycker att han är både ett svin mot mig och hans sambo ( vännen). Jag vill på ett sett berätta för min vän vilken svin till sambo hon har. Men jag är rädd för att hon avbryter våran vänskap. Känner mig äcklig men jag ångrar ju att jag strulade. Hur ska jag göra?

• Svar på tråden Kompis kille
  • Anonym (Lisa)
    Tecum skrev 2020-08-17 11:52:06 följande:

Om du vill behålla din vän ska du hålla tyst.

Ok, tack!
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-17 11:54:41 följande:

Du ska så klart berätta för henne. Så länge du håller tyst lever hon i en lögn, som du och han har valt åt henne. Mest rättvist är väl om hon själv får välja ifall hon vill vara med ett svin eller inte. Om du nu var sååååå rädd att förlora henne så hade du aldrig gjort något med hennes kille, och inte i en hel månad heller.

Men de var inte riktigt meningen att de skulle hända. Är ju han som är ett svin som är otrogen och jag vill ha henne som vän
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (L) skrev 2020-08-17 12:46:58 följande:

Vilket vänskap?

Du är inte hennes vän.

Hon skulle ha det bättre utan er båda.

Varför är du så taskig för? De är han som är ett svin som är otrogen.

Vi har varit vänner i hela vårat liv, så vi är vänner...
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (FYI) skrev 2020-08-17 14:46:52 följande:

Precis. Du var ju inte speciellt noga med att vara vän när du strulat med kompisens bf...En hel månad...

Alla kan göra misstag och detta var mitt. Jag är en bra vän förövrigt. Jag kan dessutom inte hjälpa att hon är ihop med ett svin.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Mi2) skrev 2020-08-17 21:00:36 följande:

Hur kan du göra så mot nån du vill vara vän med???.

De var inte meningen alls! De var hennes svinga kille som charmade mig så och sen hände de som inte ska ske.

Men samtidigt ficka jag reda på att han var ett stort svin
  • Anonym (Lisa)
    DanneHade skrev 2020-08-17 21:03:40 följande:

Waowsa. Här har vi en person med noll självinsikt. Du är ett minst lika stort svin som honom. Du strulade med din polares pojkvän. Skulle t.o.m sätta dig lite högre på svinskalan. Du har förmodligen känt henne längre än vad han har.

Men ska du berätta eller hålla tyst.

Svår fråga.

Kan ju vara så att det var en engångsföreteelse. Killen har på allvar ångrat sig, kommer vara trogen och så länge du inget säger så kommer de att leva lyckliga i alla sina dar. (Dock tvek på den).

En sak kan jag säga med säkerhet. Du gör ditt val nu, och du ändrar dig INTE!

D.v.s du kommer inte sedan om två år när du är ensam och känner dig lite avis på din kompis "perfekta" relation, och släpper "din kille var otrogen med mig" bomben. Välj och stå ditt kast.

Du ska tänka på vad du tror är bäst för din vän, och vad som har störst chans att leda till att hon blir lycklig i slutändan. Sen tar du det alternativet.

Är jag ett svin? Absolut, jag har känt henne i hela livet men de betyder inte att jag är ett större svin eller svin överhuvudtaget. De var inte jag som var otrogen utan han.

De verkar som att de är bättre att hålla tyst för då kanske man slipper konfrontationer och att vänskapen går i kras. Tror hon blir lyckligt ovetandes. Så håller jag koll på svinet så han inte är otrogen med någon annan
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-17 21:24:13 följande:

Nähä, och? Första gången var kanske inte det, men du valde att fortsätta. Han är ett svin till pojkvän och du är ett svin till kompis. Om du har ett uns skam i kroppen eller omtanke om den där tjejen så ska du så klart berätta.

Som sagt han som var otrogen alltså han som är svinet. Klart att jag har skam men jag vågar inte berätta. För mycket som står i spel
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (L) skrev 2020-08-17 21:47:21 följande:

Har du frågat henne?

Jag ligger med din kille , visst är vi vänner?

Sluta vara barnslig nu. Berättar inte för henne
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-17 21:50:41 följande:

Du var ju "otrogen" också, du svek er vänskap. Och du är fortfarande ett svin som ljuger för henne om det. Att inte säga något är en annan form av lögn, så du vet.

Jag tiger om de och de gör jag för att hon inte ska bli ledsen
Svar på tråden Kompis kille