Inlägg från: furelise |Visa alla inlägg
  • furelise

    Nekad föräldrapenning?

    Tyvärr FK suger. Vi har också en liten speciell situation. 3 gånger fick vi olika svar om hur skyddar vi min mans SGI. Det tog flera veckor för att kunna prata med någon, då fick vi prata med 3 handläggare, alla tre sa olika saker och ingen av de svaren går ihop med infon man hittar på webbsidan. En av de sa: Det stämmer inte, var har ni läst den? Jag svarar: Jag citerar webbsidans info just nu - och läste en stycke för henne. Hon svarade att det är omöjligt att det står på webbsidan, då det stämmer inte alls.

    Så här sitter vi och har ingen aning vad gäller. Jag hoppas att du lyckas att lösa ditt problem på egen hand, men det är en rysk rulett: de antigen accepterar din lösning eller inte. Det kommer att bero på handläggaren som får ditt ärende. Om man vet spelreglerna då kan man spela enligt dem, men alla handläggare tolkar reglerna annorlunda och då har man ingen chans. Istället av rättigheter till föräldrapenning behöver man tur om man inte har en vanlig heltidsanställning. Jag trodde aldrig att det kan vara sant förrän vi fick erfara det här.

    Lycka till med bebisen! :)

Svar på tråden Nekad föräldrapenning?