• Anonym (E)
    Tue 18 Aug 2020 07:37
    902 visningar
    10 svar
    10
    902

    Jobbig förlossning där läkare undanhöll komplikation

    Hej!

    Jag var med om ungefär samma sak men visste inte det då. Utan nu när jag ska få mitt andra barn gick vi igenom min första förlossning med min barnmorska och då säger hon att det visste att barnet var stressad redan innan jag blev igångsatt.. blev ingångsatt i v 42 så

  • Anonym (E)
    Tue 18 Aug 2020 07:49
    #4

    Råka skicka innan jag var färdig...

    Men iallafall så sluta med min förlossning med sugklocka och fyra personer som höll fast mig i sängen samtidigt som läkaren drog ut sonen. Jag hade skrivit i mitt förlossningsbrev att jag ville undvika sugklocka så långt det går och var besviken på att jag hade behövt sugklockan men samtidig slapp jag ju ett ur akut snitt och det är jag glad för i dag.

    Jag tror inte läkarna undan håller information för att slippa tjat eller vara dumma. Utan för att en stressad mamma är det sämsta i en sån situation.. han gjorde säker bedömningen att du redan var uppstressad och ville inte oroa dig mer.

    Men jag håller med om det ovanstående skrev att ta hjälp och prata ut om det. Jag tyckte det var väldigt skönt att gå igenom förlossningen igen efteråt när allt har landat.

    Min bästa kompis upplevde sin förlossning som väldigt dramatisk och tuff. Så hon fick möte med den ansvariga barnmorskan som var med och gick igenom förlossningen igen och det visa sig att... för de på förlossningen var hennes helt normal fast hon inte upplevde det så.

Svar på tråden Jobbig förlossning där läkare undanhöll komplikation