• liz1981

    Positivt för grav på LH, men neg HCG?

    Hade positiva LH-tester mellan 9:e aug och 14:e aug.


    Nu har LH-testerna börjat ge positiva utslag igen.

    Kan LH-testerna visa positivt för graviditet innan HCG-testerna kan?

    Någon som varit med om samma?

  • Svar på tråden Positivt för grav på LH, men neg HCG?
  • Anonym (Pia)

    Ägglossningsstickor kan visa positivt för graviditet och för mens, så det är ingen bra metod att testa om du är gravid på.

  • liz1981

    Har nyligen slutat med p-piller (30:e juli) och försöker spåra min ägglossning, därav att jag testar både för HCG och LH just nu. 


    Har haft väldigt många dagar med positivt LH så det är lite upp och ner. Så nu när LH visar positivt igen så blir man lite fundersam. 

  • Solblomma30

    LH och HCG är lika på molekylnivå så om man har höga halter HCG i urinen så kan LH-tester också bli positiva av samma urin. Men då blir HCG-testerna också positiva, eftersom de är mycket känsligare för just HCG än vad LH-testerna är (de ska ju egentligen bara reagera på LH). Så, visar dina graviditetstester negativt så betyder dina positiva ägglossningstester bara att du har högre LH-nivåer än vanligt i urinen.

  • Anonym (Anonym)

    Dina äl-tester visar positivt om du har ägglossning. De är inte pålitliga för att se graviditet. Varför köper du inte bara ett riktigt test och kollar??

  • Jag är bara jag

    Även om du hade haft äl nånstans mellan 9-14/8 är det ju på tok för tidigt att kunna få positivt gravtest nu. Eftersom du nyss slutat med p-piller är det inte ens säkert du har äl. Hormonerna kan sitta i länge och ställa till det.

Svar på tråden Positivt för grav på LH, men neg HCG?