• Kalmariten

    BIM + 3 men negativt test, hur sent har ni plussat?

    Hej,

    Jag och min sambo har försökt bli gravida sedan årsskiftet (har inga barn sedan tidigare) men änsålänge har tant röd kommit i vanlig ordning varje månad Rynkar på näsan Sedan 2 veckor tillbaka har jag haft väldigt öma bröst precis som när det är dags för mens och ibland har det stundtals känts som lite mensvärk men trots detta har jag fortfarande inte fått min mens, jag är nu på BIM + 3 men teststickorna visar bara negativt. Min mens har aldrig varit sen tidigare, den kan snarare komma en dag förtidigt ibland. Åh,jag vill så gärna se det där plusset! Drömmer

    Hur har det varit för er? har någon plussat sent men haft negativa tester i början? Hur vanligt är det att det händer? Kan jag hålla kvar vid hoppet eller borde jag inse att tant röd bara är sen denna månaden? Obestämd

  • Svar på tråden BIM + 3 men negativt test, hur sent har ni plussat?
  • Daphodil

    Troligtvis är mensen bara sen, tyvärr. Hänt mig, mensen kom typ BIM+10. Bättre lycka nästa gång!

  • Jag är bara jag

    Mensen kan inte vara sen utan att man är gravid. Mensen kan komma senare än den brukar, men i så fall var äl senare än vanligt eller helt utebliven. Lutealfasen ändras i regel inte mer än max en dag. Om man med BIM+3 menar 17 dagar efter äl så är det ytterst ovanligt att inte få plus. Jag har tatt flera hcg-prov v.4+4 och 4+5 och haft som lägst 361.

  • Anonym (E)

    Plussade sent en gång men då hade även ägglossningen varit sen, det plusset ledde dock till mf

    Har du tur kan du ju haft ägglossningen lite senare så då har du fortfarande en chans att det blir ett plus :D

Svar på tråden BIM + 3 men negativt test, hur sent har ni plussat?