• Sat 22 Aug 2020 15:37
    510 visningar
    5 svar
    5
    510

    Brännande känsla i handflatan

    Sen 4 dagar tillbaka har jag en brännande känsla k handflatan. Det känns hela tiden. Kan komma ut lite i fingrarna där det även kan portablare emellanåt. Men det värsta är den brännande känslan.

    Har läst om inklämd nerv men tycker inte riktigt det stämmer in på det. Annars hittar jag bara om MS, hemsk tanke!

    Någon som har haft liknande som mig?

  • Svar på tråden Brännande känsla i handflatan
  • Anonym (Jag också)
    Sat 22 Aug 2020 15:41
    #1

    Jag hade också så ett tag, men i hårbotten. Äter du/har ätit någon medicin? Det kan va en biverkning.

  • Sat 22 Aug 2020 15:44
    #2

    Nej inga mediciner alls.

    Pirrandet har inte känts hela tiden och vet inte om det är relaterat till den brännande känslan

  • Sat 22 Aug 2020 15:44
    #3

    Ska stå pirrande i fingrarna

  • Anonym (Jag också)
    Sat 22 Aug 2020 15:52
    #4
    mamma 86 skrev 2020-08-22 15:44:00 följande:

    Nej inga mediciner alls.

    Pirrandet har inte känts hela tiden och vet inte om det är relaterat till den brännande känslan


    Det finns en sjukdom som heter neuropati. Har du någon i släkten som har det? Nu spekulerar jag bara, jag jobbar inte inom sjukvården. Det bästa vore att uppsöka läkare om du är orolig.
  • Sat 22 Aug 2020 18:45
    #5
    Anonym (Jag också) skrev 2020-08-22 15:52:06 följande:

    Det finns en sjukdom som heter neuropati. Har du någon i släkten som har det? Nu spekulerar jag bara, jag jobbar inte inom sjukvården. Det bästa vore att uppsöka läkare om du är orolig.


    Inte vad jag vet. Ska absolut ringa vc på måndag, ville mest höra om någon haft samma problem som jag har.
Svar på tråden Brännande känsla i handflatan