• Anonym (Orolig klantig förstagångs mamma)

    HJÄLP!! Nan sensetive 1 & nan sensetive 2

    Känner mig som världens sämsta mamma! Har gett min dotter på 4 månader nan sensetive 2 istället för 1an, råkade av nån anledning köpa fel och har hunnit ge henne 1 mål av den innan jag märkte att det var fel.. är det farligt? Vad är skillnaden? Är det bara mig det har hänt? Kan inte sluta tänka på det och blir så orolig!! Känner mig värdelös. Har ringt 1177 men dom kunde inte svara på det... har provat med kry men dom kunde inte heller säga något utan en fysisk kontroll. Men hon verkar må bra å va glad som vanligt. Jag kanske bara nojjar upp mig i onödan?????

    Nån som har gjort likadant? Eller vet om de är farligt ?

  • Svar på tråden HJÄLP!! Nan sensetive 1 & nan sensetive 2
  • Anonym (E)

    Att ringa 1177 och Kry(?!) för ett mål? Ja, du måste lugna ner dig. Det verkar vara mer järn i 2an men ett mål med detta skadar inte ditt barn. Vad som skiljer dessa två förpackningar går lätt att hitta på t.ex Apoteas hemsida.


    Är det något annat som egentligen är problemet? :)

  • Anonym (Lugn!)

    Ingen som helst fara. Det ju inte som om det från ena dagen till den andra går från att vara farligt till att vara ofarligt. Är det just järnet som är skillnad beror det på att bebisars  egen järnnivå räcker tills de är 6 månader och börjar sen dala så då måste man ge dom extra järn i nån form.

  • Anonym (Orolig klantig förstagångs mamma)

    Tack för svar, känner mig lugnare nu. Har blivit sån som oroar mig för minsta lilla, och ofta tänker ?tänk om si å så händer ?, och jag tänker såklart alltid det värsta! Det är jätte jobbigt och vet själv att jag överoroar mig. Nästan så man knappt hinner njuta av bebistiden :(((

  • Anonym (Lugn!)
    Anonym (Orolig klantig förstagångs mamma) skrev 2020-08-22 20:06:14 följande:
    Tack för svar, känner mig lugnare nu. Har blivit sån som oroar mig för minsta lilla, och ofta tänker tänk om si å så händer , och jag tänker såklart alltid det värsta! Det är jätte jobbigt och vet själv att jag överoroar mig. Nästan så man knappt hinner njuta av bebistiden :(((
    Du kanske ska prata med nån om din överdrivna oro? Måste vara jättejobbigt att gå runt och vara rädd nästan jämt. Bvc har kuratorer, även V.c. Eller läsa på lite i nån babybok?
Svar på tråden HJÄLP!! Nan sensetive 1 & nan sensetive 2