• EvvanT

    Hjälp, är jätte oroligt och behöver svar angående spiralen kyleena

    Nu vet jag inte om jag skrev på rätt ställe. Men, Hej, jag är en tjej på 23 år som gjorde abort den 18/8 nyligen. Och i samband med det satte dem in en spiral kyleena.

    Ingen hade meddelat mig om alla biverkningar man kunde få. Så som migrän, viktökning, håravfall, och infektioner i könet. Ingen Bm informerade mig ens om biverkningar eller vilka symtom man kan få för att veta om man får någon av dem biverkningarna.

    Hittills, har jag haft ont i magen konstant Hela tiden. Samt i bäcken området. Det gör även jätte ont i nedre delen i magen när jag kissar, och jag har svårt för att göra nummer två, då jag behöver ta i lite, och det gör bara ännu ondare då. Jag blöder fortfarande ganska mycket, men hörde att det är normalt, men att jag ska åka in till dem igen om jag blöder i mer än 3 veckor. Samma sak, så ska jag åka in om jag har ont i mer än 2 veckor.

    Men jag är livrädd för att gå upp mycket i vikt av den ofrivilligt och är mycket rädd För att få inflammation/infektion. Jag har ytterst lite feber, ligger på 38. Så kan vara något helt annat. Och så är jag livrädd för att få håravfall. Och är i stort behov att veta hur vanligt det är, och hur många av er de är som fått dessa biverkningar. Men smärtan är extrem till och från. Jag är också rädd för att den bara ska stötas ut.

    Det jag helst vill ha svar här på, är av dem som också använder kyleena, om ni fått några av dessa biverkningar, Och isåfall vilka? Går de över?

    För på fass står det att det vanligaste är

    Minskad sexlust, oregelbunden blödning, migrän, håravfall, huvudvärk och illamående. Buk och bäcken smärta, cystor på äggstockarna, infektion och inflammation i könsorganet. Viktökning, flytningar och, utstötning av inlägget.

    Sen fanns det tydligen någon biverkning som skulle kunna uppstå, den där cerberal ischemi (vilket är tillfällig blockering av blodtillförsel till hjärnan) som skrämmer mig ordentligt.

    Så det jag undrar här, och är jätte tacksam för svar av er som använder eller använt kyleena. Är ifall det jag känner nu är normalt, satte nyss in den 18/8.

    Och så skulle jag vilja veta om ni haft eller upplevt dessa biverkningar jag nämnt ovan. Hur vanliga dom är att få egentligen.

    Är liv rädd för att håret ska falla av, eller gå upp mycket i vikt, eller få infektion/inflammation eller att inlägget stöts ut.

    Jag kan tillägga att jag är hypokondriker så allt blir lite jobbigare för mig, skulle behöva lugna ner mig genom att se era svar, även få veta om det är normalt att jag har ont nu och haft i några dagar, och fortfarande blöder. Är det normalt att jag har ont i bäcken delen.

    Ni tror inte det kan vara något fel?

    Och är det någon av er som fått dessa biverkningar nämnda ovan? Försvann dem efter ett tag?

    Och angående trådarna. Hur långt in ska man behöva stoppa in ett finger för att känna den? Jag behövde knappt stoppa in mycket alls och kände den på en gång. Är det normalt? Ska den inte hänga lite högre upp?

    Är kyleena verkligen bra? Är så klyvd om jag ska ta ut den eller inte. Förlåt om jag verkar jätte jobbig.. Men tusen tack om ni svarar. Kram

Svar på tråden Hjälp, är jätte oroligt och behöver svar angående spiralen kyleena