• mariaza

    Sluta röka + styrketräning?

    Jag har äntligen kommit fram till efter 8 års rökning att jag ska sluta för första gången under 8 år, har faktiskt aldrig känt mig motiverad nån gång tidigare så tror verkligen på detta.

    Min fråga är om någon här kombinerat rökstopp med styrketräning och om det gav någon effekt? ( Jag har styrketränat i ca 2,5 år och har som mål att få mer muskler. Alla har ju hört skräckhistorier om folk som gått upp 20+kg och undrar egentligen om ens extrakilon lägger sig ?finare? när man tränar hårt? Jag kommer såklart sluta röka oavsett. Men funderar mest på om de e klokt att skippa det kaloriöverskottet jag har just nu eller om jag faktiskt ska låta det vara o att de extrakilona lägger sig annorlunda i samband med att lyfta tungt?

  • Svar på tråden Sluta röka + styrketräning?
  • Fillibom

    Folk går upp i vikt när de slutar röka helt enkelt för att de äter mera och ofta också sötsaker. Det spelar ingen roll om du tränar eller inte, utan handlar helt om vad du stoppar i dig. Om du äter för mycket och en massa sötsaker lägger sig socker och fett som fett på fel ställen oavsett hur mycket du tränar.

  • Steven01

    När man slutar med nikotin sänks den basala kaloriförbrukningen vilket gör att man kan lägga på sig något. Men om man vet detta kan man lägga in lte mer kardio varje dag för att motverka detta.
    Lycka till nu ts och kom ihåg att även om det känns jobbigt nu så går det över och du kommer tjäna på detta resten av livet.

Svar på tråden Sluta röka + styrketräning?