Få timmar på förskolan, bryter ner barn?
Tycker er kommun är generös med timmarna på förskolan. Här får dom bara gå 9-14 tis-Tors.
Förstår att det är jobbigt för din sambo men jag tycker det verkar som att hon har lite fel fokus då hon lägger all tid på bebisen. Det borde vara tvärtom, mamma och storasyster gör saker ihop och bebis hänger bara med. Jag har själv 2 barn med 1 år och 10 mån mellanrum och JA det är slitigt. Men nånstans så är det ju man själv som förälder som får lösa det.
Jag löser det så att de dagar min äldsta inte ska på förskolan så hittar vi på saker som tex åka och hälsa på nån, gå till parken, städa, leka hemma, vara ute och fixa på gården, baka osv osv Bebis få hänga med på det vi gör. Ibland i bärsele, ibland på golvet, ibland i bumbon. Själva grejen är att storasyskonet går först annars skulle hon klättra på väggarna här hemma.
Sen, bebisar för inte av att skrika lite då och då. Det kanske måste få vara så en period att du får ta bebisen när du kommer hem från jobbet så mamma kan hitta på nåt med storasyster och då får det vara lite gråt och skrik ett tag. Ni kan inte låsa upp hela er tillvaro efter bebisen. Ni kan ta dubbeldagar på måndagar så kan ni dela upp er så får det lite lättare dom dagarna. I övrigt är det nog bara att gilla läget.