Inlägg från: Anonym (Jaken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jaken)

    Oro efter omskärelse

    Jag har haft genital herpes i 15+ år, nåt enstaka utbrott/år numera då jag tar underhållsdoser av Aciklovir. För ett par år sen började jag få problem med trång förhud (pga ärrbildning efter herpesinfektioner). Jag gjorde då ett ingrepp och det blev bättre. För knappt ett år sen började problemen komma tillbaka och för ett par månader sen tog jag beslutet att uppsöka urolog. För snart 2 veckor sen fick jag komma till en privat urologklinik och där bedömde läkaren, utan större tvekan, att omskärelse var det bästa alternativet. Ingreppet gick bra och jag har haft minimalt med bekymmer efteråt. Varken smärta eller större blödningar. Natt/morgonerektioner är väl det enda som är besvärligt bortsett från att jag går omkring och tänker på sex 24/7 och åtrån till min sambo är större än den nånsin har varit.

    Jag läser mkt, antagligen FÖR mkt, på nätet om de problem som uppstår i sexlivet efter en omskärelse. En del blir MER känsliga och får problem med för tidig utlösning, en del partners upplever sämre sex och svårare att få orgasm, vissa omskurna män kan inte få orgasm alls, eller iaf extremt svårt, vissa får problem med erektionen etc etc. Jag känner en stor oro kring framtid även om det är ett tag kvar tills vi kan ha sex. 

    Ni som är omskurna eller partners till omskurna, hur är er upplevelse kring det hela? Innan och efter. Tack!

Svar på tråden Oro efter omskärelse