• Anonym (Vet ej)

    Mensen kommer inte men har spottings. Kan jag vara gravid?

    Hej!

    Jag har beräknad mens idag. I lördags fick jag spottings på kvällen när jag var på toa. I söndags stoppade jag upp en tampong men när jag tog ut den såg jag att den knappt var fylld. Ingenting på måndagen och idag har jag fått lite spottings vid toabesök imorse. Ingenting under dagen och då har jag ändå krystat vid toan för att se om mensen är på väg. Jag har haft stickningar i vänster sida av äggstockarna(?) i samband med att jag fick spottings, men mår i övrigt som jag brukar inför mensen med huvudvärk, tunga bröst osv.

    Har haft oskyddat samlag en gång denna månad då mannen kom utanför så förstår att risken finns för en eventuell graviditet.

    Hur länge bör man vänta på mensen innan man kan misstänka en graviditet? Har inte så mycket pengar så vill inte springa och köpa graviditetstest i onödan.

  • Svar på tråden Mensen kommer inte men har spottings. Kan jag vara gravid?
  • Anonym (2 varianter)

    Det beror på hur långa cykler du haft som mest eller hur lång tid som gått sen senaste samlaget. 19 dagar efter senaste sex som skett runt äl brukar gravtest ge plus om man är gravid. Brukar du ibland ha längre cykler så vänta tills det längsta du nånsin haft.

  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (2 varianter) skrev 2020-08-25 14:33:29 följande:

    Det beror på hur långa cykler du haft som mest eller hur lång tid som gått sen senaste samlaget. 19 dagar efter senaste sex som skett runt äl brukar gravtest ge plus om man är gravid. Brukar du ibland ha längre cykler så vänta tills det längsta du nånsin haft.


    Tack för svar. Det längsta jag någonsin haft är 30 dagar och det var oktober 2019. (Jag gick bak i kalendern och tittade, inget jag vet bara sådär hahah) Alla andra har varit på 28-29 dagar. Men jag gör så att jag väntar tills torsdag (dag 30) så får vi se då.
  • Anonym (2 varianter)
    Anonym (Vet ej) skrev 2020-08-25 16:12:46 följande:
    Tack för svar. Det längsta jag någonsin haft är 30 dagar och det var oktober 2019. (Jag gick bak i kalendern och tittade, inget jag vet bara sådär hahah) Alla andra har varit på 28-29 dagar. Men jag gör så att jag väntar tills torsdag (dag 30) så får vi se då.
    Gör så du.
Svar på tråden Mensen kommer inte men har spottings. Kan jag vara gravid?