Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Mogen för förskola?

Mogen för förskola kan ju diskuteras till det oändliga men jag anser inte att det handlar om anknytning till andra personer räknas här.

Jag anser inte att barn under tre har någon direkt behållning av förskoleverksamheten, barnen kan få exakt allt hemma ändå som erbjuds på förskolan. Inga undantag.

Men att barn som är runt 4 börjar leka med andra barn på en helt ny nivå kan jag anse att de har en behållning att vara på förskolan om de nu inte är så att det finns andra barn i samma ålder hemma/närområdet.

Så jag röstade på 4 år.

(mina barn är inga förskolebarn alls utan hemmabarn)

• Anonym (E)
    Anonym (Dea) skrev 2020-08-26 09:01:18 följande:
    Men varför lät ni barnet gå kvar så länge när han uppenbarligen vantrivdes så? Hade ni kontakt med BUP? Nu får man ju långt ifrån hela bilden av ditt inlägg men baserat på det du skriver så är det ju vansinnigt att låta barnet gå kvar när det visar så allvarliga tecken på att inte må bra.
    Men att de i efterhand ser en hel bild är väl inget man kan beskylla föräldrarna för när det pågår.

Är man förstagångsförälder så litar de högst troligt på personalen att det blir bättre.
    Ditt inlägg gör bara att två föräldrar mår ännu sämre för sina val. Vill du hjälpa dem till att lyssna på sin magkänsla och att de ska göra något snabbare finns andra ord att säga.
    Att vara elak och strö salt i såren är inte ok.
Svar på tråden Mogen för förskola?