• Anonym (Fru)

    En fråga till er som har någon vid sidan av

    Ni som träffar någon vid sidan av er fasta relation, hur ofta ses ni och hur får ni till träffarna? :)

  • Svar på tråden En fråga till er som har någon vid sidan av
  • Anonym (jaha)
    Anonym (M) skrev 2020-09-14 17:17:26 följande:
    Nej, jag separerar för andra anledningar. Vad han gör i sitt förhållande är hans ansvar.
    fast jag pratar inte om vad han gör i sitt förhållande, det är självklart hans ansvar, jag pratar om ditt deltagande i det han gör mot sin fru. Om det är dig han bedrar henne med så är det väl självklar att du deltar i det.
  • Anonym
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-14 17:52:43 följande:
    fast jag pratar inte om vad han gör i sitt förhållande, det är självklart hans ansvar, jag pratar om ditt deltagande i det han gör mot sin fru. Om det är dig han bedrar henne med så är det väl självklar att du deltar i det.
    Fast hennes deltagande har inget  med frun att göra, det hon gör gör hon med mannen. Det är mannen som bedrar. Hur svårt kan det vara?
  • Anonym (jaha)
    Anonym skrev 2020-09-14 18:00:33 följande:
    Fast hennes deltagande har inget  med frun att göra, det hon gör gör hon med mannen. Det är mannen som bedrar. Hur svårt kan det vara?
    Jag tror snarare att du verkar ha svårt att fatta skillnaden mellan att bedra och att DELTA i att bedra. Hur svårt ska det vara att förstå att om A hjälper B att göra något dumt mot C så har A självklart deltagit i det B gjort mot C.

    Menar du på fullt allvar att du kan DELTA i precis vafan som helst som någon annan gör och sen inte ha något som helst ansvar för det för du deltog ju bara?
  • Anonym
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-14 18:42:06 följande:
    Jag tror snarare att du verkar ha svårt att fatta skillnaden mellan att bedra och att DELTA i att bedra. Hur svårt ska det vara att förstå att om A hjälper B att göra något dumt mot C så har A självklart deltagit i det B gjort mot C.

    Menar du på fullt allvar att du kan DELTA i precis vafan som helst som någon annan gör och sen inte ha något som helst ansvar för det för du deltog ju bara?
    Nejdå, jag förstår skillnaden. Det är inte så svårt.
    Dock ser jag inte part A har någon skuld i att part B bedrar sin partner, part C.

    Deltagit i handlingen har såklart A gjort, men det är B som gör fel då A knappast har lovat C något.
  • Anonym (jaha)
    Anonym skrev 2020-09-14 18:46:54 följande:
    Nejdå, jag förstår skillnaden. Det är inte så svårt.
    Dock ser jag inte part A har någon skuld i att part B bedrar sin partner, part C.

    Deltagit i handlingen har såklart A gjort, men det är B som gör fel då A knappast har lovat C något.
    Så om du hjälper din granne att bränna en annan grannes hus så har inte du nån skuld i det för du bara deltog och du har minsann inte lovat den andra grannen att du aldrig kommer bränna ner hans hus? Hur får du ihop det där?

    Om man DELTAR så har man såklart inte lovat något för man ÄR inte otrogen man DELTAR i den andras otrohet. Nej du verkar fortfarande inte ha begripit skillnaden mellan att vara otrogen (bryta ett löfte) och DELTA i någon annans otrohet.
  • Anonym
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-14 18:51:42 följande:

    Så om du hjälper din granne att bränna en annan grannes hus så har inte du nån skuld i det för du bara deltog och du har minsann inte lovat den andra grannen att du aldrig kommer bränna ner hans hus? Hur får du ihop det där?

    Om man DELTAR så har man såklart inte lovat något för man ÄR inte otrogen man DELTAR i den andras otrohet. Nej du verkar fortfarande inte ha begripit skillnaden mellan att vara otrogen (bryta ett löfte) och DELTA i någon annans otrohet.


    Det där är inte jämförbart, det förstår du nog själv.

    Javisst deltar man men man bär ingen skuld.

    Det spelar ingen roll hur mycket du tjatar, det är ändå bara den otrogna parten som gör fel.

    Om du inte förstår det, ja då får du leva i ovisshet.
  • Anonym (jaha)
    Anonym skrev 2020-09-14 19:13:26 följande:
    Det där är inte jämförbart, det förstår du nog själv.

    Javisst deltar man men man bär ingen skuld.

    Det spelar ingen roll hur mycket du tjatar, det är ändå bara den otrogna parten som gör fel.

    Om du inte förstår det, ja då får du leva i ovisshet.
    Vadå inte jämförbart, delta kan man väl göra i vad som helst?

    På vilket sätt menar du att man inte bär någon skuld när man medvetet valt att delta i handlingen? Du vet att du deltar i att göra något dumt mot någon annan och väljer det medvetet, men ändå har du ingen skuld menar du?

    Ja det spelar ingen roll hur mycket jag tjatar för du vill inte förstå. Men att man är medskyldig till något man deltagit i är fakta och inte något jag bara tycker.

    Detta är den svenska definitionen

    "Medverkan i en handling som är, eller uppfattas som, kriminell eller omoralisk. Medskyldig är man även i de fall då man befrämjar eller har vinning av handlingar som är moraliskt eller juridiskt tvivelaktiga."


  • Man 78
    Anonym (M) skrev 2020-09-14 17:41:38 följande:

    Han kommer inte separera, det har han varit tydlig med. Och även om han hade vill jag vara ensam ett tag och få ordning på allt.


    Men du tänker att ni kommer fortsätta ligga? Gör ni mer tillsammans eller är det en rent sexuell relation?
  • Anonym (M)
    Man 78 skrev 2020-09-14 19:36:11 följande:

    Men du tänker att ni kommer fortsätta ligga? Gör ni mer tillsammans eller är det en rent sexuell relation?


    Ja, ett tag kommer vi nog ligga. Vi har precis påbörjat detta så vi har inte gjort särskilt mycket utanför, men planer finns så vi får mer tid. Jag gillar honom verkligen och det känns bra att inse det finns andra underbara människor där ute när den man trodde var för livet visade sig inte vara det.
  • Man 78
    Anonym (M) skrev 2020-09-14 21:00:31 följande:

    Ja, ett tag kommer vi nog ligga. Vi har precis påbörjat detta så vi har inte gjort särskilt mycket utanför, men planer finns så vi får mer tid. Jag gillar honom verkligen och det känns bra att inse det finns andra underbara människor där ute när den man trodde var för livet visade sig inte vara det.


    Så det är mer än bara sex för dig?
Svar på tråden En fråga till er som har någon vid sidan av