• Emmo77

    Någom mer 40+ som är gravid med bf mars/april 21

    Är gravid med 3:e barnet, haft 2 missfall under ett år så är nervös men hoppas det går vägen denna gång. Privat vul igår.....6+3 så lite kortare än jag hoppats men.....

    Känns som lång väg att gå, roligare att dela med någon

    Mina grabbar är 13 o 6 år

  • Svar på tråden Någom mer 40+ som är gravid med bf mars/april 21
  • Stefania77
    megsi skrev 2020-09-20 20:19:32 följande:
    För lite tröst så fick jag mitt sista barn mär jag var 45 och inga missfall har jag fått. Lycka till.
    Tack snàlla fòr att du pàminner mig om att  det existerar sàdana super mammor som dig. TYVARR ar ni sa himla fà bara.
    {#emotions_dlg.flower} Just nu vill jag bara hòra om fler som dig! Mànga mànga fler ;)
  • Stefania77
    Lovis81 skrev 2020-09-17 11:09:41 följande:

    Blir 40 i april, bf 21/5 2021. Så om allt går vägen, så är jag 40 när min tredje välkomnas till världen. ????

    Har dock haft 2 missfall, så vi är försiktigt glada. Har sagt att det är kroppen som tar beslutet. Så jag avvaktar med att boka tid till bm.

    Mina två är 11 och 8 år, som har andra pappor.

    Detta är inget planerat beslut, utan vi lät ödet bestämma åt oss. ????

    Men mina tankar rör tyvärr mycket, vad omgivningen ska tycka. På jobbet mitt har en 27 åring just fått barn, en 25 åring och en 23 åring väntar.. och så kommer jag. ????

    Någon annan som har såna tankar?


    Grattis!! Hoppas allt gàr bra.
    Du, jag tycker inte du ska slòsa en sekund till att ens fundera òver vad andra skulle tycka! Jag tror inte folk har nàgra negativa àsikter alls ang 40 + mammor. Tvàrtom, jag tror du kan inspierera andra att inte stressa med att fà alla barn samtidigt runt 25/30.
  • Stefania77
    Mozzarella77 skrev 2020-08-27 08:58:17 följande:

    Hej, 
    får jag hoppade in här, plussade igår och borde enligt sista mens vara 4+3 idag, så BF i början av maj och inte april, men hoppas det är ok.
    Jag är 43, har två barn 16år och 12 år. Ny partner sedan två år, försökt få gemensamt barn i ca 1,5 år nu, ett MF i maj i år, så vågar knappt hoppas att detta ska gå vägen.

    Ha det bra!


    Hej!! Hur gàr det fòr dig?
    Vi àr lika "gamla" sà dig àr jag extra nyfiken pà;)
  • Heltlämplig
    Stefania77 skrev 2020-09-15 12:36:37 följande:

    hej,

    Hur gàr det fòr dig?

    far jag fraga om du fick IVF eller har allt skett "naturligt"?


    Det har gått bra hittills, UL visade inget avvikande men jag väntar fortfarande på svar på Nipt. Jag blev gravid naturligt. Det har varit lätt att bli gravid för mig men ett ma och ett utomkvedshavandeskap innan denna graviditet så jag tar inget för givet. Är väldigt spänd på svaret på Nipt! Jobbigt att vänta.. jag gjorde det förra fredagen så jag får nog vänta till nästa vecka är jag rädd.
  • brallison
    Heltlämplig skrev 2020-09-23 13:28:33 följande:
    Det har gått bra hittills, UL visade inget avvikande men jag väntar fortfarande på svar på Nipt. Jag blev gravid naturligt. Det har varit lätt att bli gravid för mig men ett ma och ett utomkvedshavandeskap innan denna graviditet så jag tar inget för givet. Är väldigt spänd på svaret på Nipt! Jobbigt att vänta.. jag gjorde det förra fredagen så jag får nog vänta till nästa vecka är jag rädd.
    Har du fått svar från NIPT? Jag ska göra blodprovet den 12/10 trots att allt såg bra ut på KUB igår.
  • Heltlämplig
    brallison skrev 2020-10-01 12:15:54 följande:

    Har du fått svar från NIPT? Jag ska göra blodprovet den 12/10 trots att allt såg bra ut på KUB igår.


    Jag fick ta ett nytt test i onsdags för mitt första hade legat för länge i transport. Jättejobbigt att börja om med väntan! Hoppas på svar i veckan. Håller tummarna att det går bra för dig, det gör det ju säkert om KUB såg bra ut.
  • brallison
    Heltlämplig skrev 2020-10-05 05:19:30 följande:
    Jag fick ta ett nytt test i onsdags för mitt första hade legat för länge i transport. Jättejobbigt att börja om med väntan! Hoppas på svar i veckan. Håller tummarna att det går bra för dig, det gör det ju säkert om KUB såg bra ut.
    Usch, inte roligt att vänta ännu längre. Har du nåt svar på det nya provet nu?
  • Stora My

    Jag är 43 år och väntar nummer fem i maj. Jag har oroat mig rätt mycket för en tidig födsel men det verkar ändå inte så vanligt enligt min barnmorska. Jag skippar KUB men har gjort Nipt (ej fått svar än). Vi blev gravida hemma och blev oerhört överraskade och mycket glada.

  • Heltlämplig
    hannalli skrev 2020-10-22 17:30:41 följande:

    Jag är 41 och också gravid, beräknad i maj ?21


    Efter 4 veckor kom äntligen ett lugnande svar! Verkligen skönt att äntligen slippa gå och fundera!
  • Lovis81

    Inskrivningen är gjord, och jag var tuff nog denna gång att säga att jag inte vill väga mig och att jag inte vill prata om vikten. Minns hur dåligt jag mådde över deras predikningar tidigare graviditeter.

    Har även gjort nipt testet som visade på att allt stod rätt till. Var för nyfiken för att låta bli att ta reda på könet också. :)

    Nu i v 13 känns det som att man äntligen kan berätta åt barnen och övriga i familjen.

    Återstår samtal med chefen då bara.. vilket känns jobbigt, fast det inte borde vara det.

    I övrigt så vill inte tröttheten släppa, men annars mår man bra.

    Hoppas det går fint för er andra också. =)

  • Heltlämplig
    brallison skrev 2020-10-22 12:48:41 följande:

    Usch, inte roligt att vänta ännu längre. Har du nåt svar på det nya provet nu?


    Ja, det visade inga avvikelser. Känns skönt att äntligen slippa vänta. Men totalt 4 veckors väntetid!!
  • Heltlämplig
    Stora My skrev 2020-10-24 07:37:06 följande:

    Jag är 43 år och väntar nummer fem i maj. Jag har oroat mig rätt mycket för en tidig födsel men det verkar ändå inte så vanligt enligt min barnmorska. Jag skippar KUB men har gjort Nipt (ej fått svar än). Vi blev gravida hemma och blev oerhört överraskade och mycket glada.


    Stort grattis! Jag är också 43 år och väntar nr 5. Oroar mig för massor men hittills går allt väldigt bra. Hur mår du?
  • brallison
    Heltlämplig skrev 2020-11-19 09:20:30 följande:
    Ja, det visade inga avvikelser. Känns skönt att äntligen slippa vänta. Men totalt 4 veckors väntetid!!
    Åh, vad skönt! Nu kan ni slappna av och börja planera på riktigt
  • Stora My
    Heltlämplig skrev 2020-11-19 09:23:28 följande:

    Stort grattis! Jag är också 43 år och väntar nr 5. Oroar mig för massor men hittills går allt väldigt bra. Hur mår du?


    Det har gått bra. Gjort glukosbelastning med fint resultat men det gick inte att få ett svar på NIPT och de tyckte jag skulle göra fostervattenprov istället. Det vill inte jag och min man. Jag har haft en bra känsla hela tiden att allt ska gå bra men man vet ju inte om blodtrycket mitt i allt blir högre eller om diabetes smyger sig på ju längre tiden går.

    När är du beräknad?
  • Stora My
    Heltlämplig skrev 2020-11-19 09:23:28 följande:

    Stort grattis! Jag är också 43 år och väntar nr 5. Oroar mig för massor men hittills går allt väldigt bra. Hur mår du?


    Det har gått bra. Gjort glukosbelastning med fint resultat men det gick inte att få ett svar på NIPT och de tyckte jag skulle göra fostervattenprov istället. Det vill inte jag och min man. Jag har haft en bra känsla hela tiden att allt ska gå bra men man vet ju inte om blodtrycket mitt i allt blir högre eller om diabetes smyger sig på ju längre tiden går.

    När är du beräknad?
  • Heltlämplig
    Stora My skrev 2020-11-20 14:53:15 följande:

    Det har gått bra. Gjort glukosbelastning med fint resultat men det gick inte att få ett svar på NIPT och de tyckte jag skulle göra fostervattenprov istället. Det vill inte jag och min man. Jag har haft en bra känsla hela tiden att allt ska gå bra men man vet ju inte om blodtrycket mitt i allt blir högre eller om diabetes smyger sig på ju längre tiden går.

    När är du beräknad?


    Klokt av er att gå på magkänslan, jag skulle nog också avstå fostervattenprov tror jag. Jag har bf 26/3, när har du?

    Jag har redan nu sagt att jag inte kommer göra en glukosbelastning så länge mitt socker ligger bra. Tidigare graviditeter har jag gjort det ändå eftersom jag får stora barn men det har alltid visat bra värden.
  • Stora My
    Heltlämplig skrev 2020-11-22 09:57:59 följande:

    Klokt av er att gå på magkänslan, jag skulle nog också avstå fostervattenprov tror jag. Jag har bf 26/3, när har du?

    Jag har redan nu sagt att jag inte kommer göra en glukosbelastning så länge mitt socker ligger bra. Tidigare graviditeter har jag gjort det ändå eftersom jag får stora barn men det har alltid visat bra värden.


    Jag har också nekat glukosbelastningen tidigare men tänkte jag gör den nu när jag är äldre. Mitt blodtryck brukar alltid ligga bra så oroar mig inte så mycket för det egentligen.

    Bebisen är beräknad 5/5 men jag tror den kommer tidigare.
Svar på tråden Någom mer 40+ som är gravid med bf mars/april 21