• Anonym (Jenna)

    Hur ser det ut i era bebisars spjälsängar?

    Hej!

    Hur ser det ut i era 6månaders säng?! Jag har enbart en madrass och spjälsängsskydd.. i sängen ligger en liten tunn bambufilt hon har som snutte .

    Jag fattar inte hur andra människor vågar lägga i både de ena å de andra, typ kuddar, fluffiga täcken många gossedjur mm.

    I den här åldern far de ju runt som virvelvindar? Är de inte rädda att bebisarna ska sno in sig å kvävas ?

    Min tjej har på sig pyjamas.. ibland lägger jag över en liten tunn gallerfilt på underkroppen då hon somnat. (Som såklart inte ligger kvar men ändå..)

    Är med i en föräldragrupp och där ser det väldigt gosigt ut när folk visar bilder på deras spjälsängar. Alla bebisar i gruppen är 6 månader

  • Svar på tråden Hur ser det ut i era bebisars spjälsängar?
  • Anonym (8månader)

    Håller med.

    När vi kom hem med vår dotter så sov hon i en vagga. Hade sovpåse till henne för jag vågade inte ha filtar/gossedjur eller dylikt i sängen.

    Nu är hon 8månader och far runt som en virvelvind när hon sover. Hon har en gallerfilt och några gossedjur i fotändan och tre snuttisar. Ska dock tilläggas att hon har andningslarm (född för tidigt så det är en trygghet för mig, hon har aldrig slutat andats) Hade hon inte haft larmet så hade jag nog vart mer försiktig med vad jag lagt i sängen, men fram tills hon var 5 månader så hade vi inget i sängen, trotts larmet.

  • felicityporter

    Min yngste son ska snart ta över vår äldre sons spjälsäng så fort vi har köpt en växasäng med madrass från Ikea. Han är visserligen snart tre år nu och det är hög tid att byta till en riktig säng men han har massor av gosedjur, en kudde och ett täcke plus en liten filt och en större filt. Han älskar att gosa ner sig med gosedjuren och vill ligga på det fluffiga täcket och bara ha den stora filten över sig.
    Minsta sonen ligger fortfarande i vagga och jag har lagt en liten kudde under huvudet och ett tjockt täcke som han ligger ovanpå. Han har en tunn liten filt, men den använder han mest som snuttefilt nu på sommaren då det är varmt. Han har dock två små TY-gosedjur som han älskar och en bitring i vaggan också.

  • fjanten

    Mina har alltid bara haft madrass och tunn filt, typ muslin. Törs inte ens spjälskydd faktiskt!

  • Anonym (2)

    Endast den äldsta låg i spjälsäng i den åldern. Han hade spjälskydd, madrass, plastad frotté. lakan och bara påslakan sommartid och ett tunt täcke vintertid. Kudde fick han runt ett.

Svar på tråden Hur ser det ut i era bebisars spjälsängar?