• Anonym (Pjupp)

    Hur sover era fyra månaders?

    Hur ofta vaknar era fyra månaders bebisar och vill äta på natten?

    Min sover 10-11 timmar och brukar vakna för mat 2-3 gånger. I natt sov han dock drygt sex timmar i stöten. Är det vanligt? Han helammas kan tilläggas.

  • Svar på tråden Hur sover era fyra månaders?
  • Anonym (Anny)

    I den åldern ammade jag mellan fem och tio gånger per natt. Kanske mellan 10 och 11 timmars sömne per dygn totalt, varav 30-60 minuter dagtid. Ibland mindre

  • Anonym (Pjupp)
    Anonym (Anny) skrev 2020-08-27 19:48:43 följande:

    I den åldern ammade jag mellan fem och tio gånger per natt. Kanske mellan 10 och 11 timmars sömne per dygn totalt, varav 30-60 minuter dagtid. Ibland mindre


    Oj, det lät tufft. Min son sover 2-4 timmar på dagen också ska tilläggas. Jag oroar mig snarare över att han inte får i sig tillräckligt med mat på natten.
  • Ebo88

    Stella blir 9 månader den 6/9 men när hon var 4 månader så somnade hon ca 18.30 och sov till ca 06.30. Hon fick ersättning när hon lade sig och sen brukade hon vakna runt 23.00 och då bytte vi blöja och gav mer ersättning. Sen kunde hon vakna vid 04.00 för att äta mer.

    Idag så lägger hon sig runt 18.30. Vi äter middag runt 17 och sen så får hon 120 ml ersättning när hon ska sova. Hon vaknar fortfarande runt 23.00 och då får hon mer ersättning plus ett blöjbyte och sen sover hon fram till 06.30

  • Anonym (Pjupp)
    Ebo88 skrev 2020-08-27 20:26:16 följande:

    Stella blir 9 månader den 6/9 men när hon var 4 månader så somnade hon ca 18.30 och sov till ca 06.30. Hon fick ersättning när hon lade sig och sen brukade hon vakna runt 23.00 och då bytte vi blöja och gav mer ersättning. Sen kunde hon vakna vid 04.00 för att äta mer.

    Idag så lägger hon sig runt 18.30. Vi äter middag runt 17 och sen så får hon 120 ml ersättning när hon ska sova. Hon vaknar fortfarande runt 23.00 och då får hon mer ersättning plus ett blöjbyte och sen sover hon fram till 06.30


    Ok! Då låter det ju inte som min bebis sover extremt länge utan mat. Han somnar vid 20-21 direkt efter amning, vaknar oftast en gång innan midnatt för mat och nästa gång 03-04.

    Sedan är det lite olika. Ibland sover han till 7-8 och vill inte sova mer, ibland vaknar han vid 6-7 för mat och kan sova ett par timmar till efter det.
  • Anonym (Pjupp)

    Anledningen till att jag blev fundersam var att han häromnatten somnade någon timme senare och sedan sov till 4.30. Jag tyckte det blev en väldig massa timmar utan mat, men hans nattsömn är ju å andra sidan inte jättelång sammantaget och han äter varannan timme på dagen, ibland oftare.

Svar på tråden Hur sover era fyra månaders?