• Anonym (Jag)
    Fri 28 Aug 2020 07:58
    811 visningar
    6 svar
    6
    811

    Avsky mot snoppar

    Blivit utsatt för sexuellt ofredande, gjort saker mot min vilja. Är två år sedan men kommer denna äckel känsla mot snoppar försvinna någon gång? Blir äcklad av bara tanken på att ta i en..

    Någon som känt samma?

    Börjar undra om jag kommer vilja ha förhållande igen med en man överhuvudtaget..

  • Svar på tråden Avsky mot snoppar
  • Anonym (fr)
    Fri 28 Aug 2020 08:13
    #1

    Det är ju personen som gjort dig illa du ska avsky, inte dra alla snoppar över en kam.

  • Anonym (hjälp­en)
    Fri 28 Aug 2020 08:19
    #2
    Anonym (fr) skrev 2020-08-28 08:13:13 följande:

    Det är ju personen som gjort dig illa du ska avsky, inte dra alla snoppar över en kam.


    Precis. Drar du alla invandrare över en kam också bara för att det finns en del som bär sig illa åt? 
  • Anonym (T)
    Fri 28 Aug 2020 08:24
    #3

    Förstår dig. Jag har själv inte utsatts för övergrepp men efter att ha jobbat intensivt ett tag med sexuellt våld så klarade jag bara inte av sex med män mer. Fyllde mig av äckel och panik. Nu är jag bisexuell så jag inledde ett förhållande med en kvinna istället. Nu har vi varit gifta i tio år och jag lär inte ha sex med män mer, men jag börjar så smått känna mig ok med tanken på män och sex igen och har tom träffat män som jag finner attraktiva.

    Vill du vänja dig vid att ha sex med män igen så skulle jag råda att gå långsamt fram och bara hångla, smekas, kela osv tills du känner dig ok att så småningom gå längre. Det gör du kanske redan? Och om du går till psykolog kanske hen kan hjälpa dig att göra en åtskillnad mellan den som begick övergreppet och andra män.

  • Anonym (Will)
    Fri 28 Aug 2020 08:26
    #4
    +1

    Jättetråkigt att höra att du har det så här. Har du fått någon professionell hjälp att hantera det som hänt dig? Kanske kan du hitta tillbaka till din sexualitet på egen hand först, innan du är redo att dela den med en man?

  • Anonym (Jag) Trådstartaren
    Fri 28 Aug 2020 09:40
    #5
    Anonym (hjälpen) skrev 2020-08-28 08:19:53 följande:

    Precis. Drar du alla invandrare över en kam också bara för att det finns en del som bär sig illa åt? 


    Ha ha, näää de går faktiskt inte att jämföra!!
    Anonym (fr) skrev 2020-08-28 08:13:13 följande:

    Det är ju personen som gjort dig illa du ska avsky, inte dra alla snoppar över en kam.


    Jo men har jobbat med det och i mina tankar förlåtit för att inte bära runt på massa ilska.

    Bara känns så med just snoppar, jätte äcklad faktiskt..
    Anonym (T) skrev 2020-08-28 08:24:30 följande:

    Förstår dig. Jag har själv inte utsatts för övergrepp men efter att ha jobbat intensivt ett tag med sexuellt våld så klarade jag bara inte av sex med män mer. Fyllde mig av äckel och panik. Nu är jag bisexuell så jag inledde ett förhållande med en kvinna istället. Nu har vi varit gifta i tio år och jag lär inte ha sex med män mer, men jag börjar så smått känna mig ok med tanken på män och sex igen och har tom träffat män som jag finner attraktiva.

    Vill du vänja dig vid att ha sex med män igen så skulle jag råda att gå långsamt fram och bara hångla, smekas, kela osv tills du känner dig ok att så småningom gå längre. Det gör du kanske redan? Och om du går till psykolog kanske hen kan hjälpa dig att göra en åtskillnad mellan den som begick övergreppet och andra män.


    Tack för svar, oj jag förstår dig faktiskt och grattis till dig!. Och jag har inte träffat tjejer förut men är öppen för det , har känt mig lite dragen till det förut men inte riktigt vågat. När jag är redo att dejta så är det nog mycket möjligt att jag ser åt det hållet men är inte där ännu.

    Har inget emot män annars och skulle kunna öppna mig för närhet, men just snoppar är så jäkla motbjudande så de är äckligt..
    Anonym (Will) skrev 2020-08-28 08:26:57 följande:

    Jättetråkigt att höra att du har det så här. Har du fått någon professionell hjälp att hantera det som hänt dig? Kanske kan du hitta tillbaka till din sexualitet på egen hand först, innan du är redo att dela den med en man?


    Fick lite hjälp när jag kom ur förhållandet så har pratat om det lite men var annat runt omkring med då. Men nu börjar detta komma upp starkare så ska nog ta lite hjälp med att bearbeta detta.

    Ja just nu så håller jag detta med sex för mig själv, får se om jag vill dela det med någon man i framtiden, eller om det blir en tjej :)

    Tack
  • Fri 28 Aug 2020 11:22
    #6

    Om det fungerar med att ha en roll med dig som dominant mot mannen så har du väldigt mycket större möjlighet att styra hur mycket "snopp" det ska vara.

Svar på tråden Avsky mot snoppar