• Anonym (Kaffedraken)

    Dejt som ljuger om sin bostad?

    Träffade en kille i juni via en sida på nätet. Vi bor inte i samma stad utan tar ca 45 minuter att åka med tåg.

    Första gångerna sågs vi i staden där han bor men då åkte jag hem på kvällen sen har vi bara setts i staden där jag bor och han har sovit över.

    Varje gång jag föreslår att vi kanske kan träffas hemma hos honom har han pratat bort det. Han berättade på första dejten att hon bor i en 2:a i område x och gjort det i 2 år.

    Nu gjorde jag en sökning på hans namn på merinfo.se och då verkar han stå skriven på en bostadsrätt med vilket skulle kunna vara hans föräldrar i ett helt annat område än han sagt till mig men staden stämmer.

    Sen detta att han pratat bort varje gång jag föreslagit att vi kanske skulle ses hemma hos honom.

    Vi har setts 8 gånger nu och känns som detta skulle kunna bli något seriöst men hur ska jag ta upp detta och fråga om hans boende?

  • Svar på tråden Dejt som ljuger om sin bostad?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (TS) skrev 2020-09-20 10:32:15 följande:
    Nix men han verkar köra "rinna ut i sanden" metoden nu. Knappt hörts av sen vi sågs sist för 2 veckor sen.

    Skrev i fredags att det skulle vara kul att ses igen och fick som svar att han kanske kunde komma på måndagkväll men igår skrev han att han kanske skulle fika på måndag och visste inte om han skulle ha tid att komma.

    Gissar att han kanske ska på en dejt? För annars borde han väl skrivit att han skulle fika med en vän eller att han fått förhinder.

    Funderar på att skicka och fråga han vill fortsätta dejta.

    Jag känner mig inte särskilt intresserad längre heller.
    Tråkigt och dålig stil från hans sida :(.

    Om du inte heller vill fortsätta ses kan du bara dumpa honom så slipper du slösa mer tid ;). 
    Han verkar inte ärlig eller investerad, annars skulle han vara mer på och försöka träffa dig.

    Finns många fler öppna, ärliga killar som verkligen skulle vara intresserade och visa det Glad
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (TS) skrev 2020-09-20 10:32:15 följande:
    Nix men han verkar köra "rinna ut i sanden" metoden nu. Knappt hörts av sen vi sågs sist för 2 veckor sen.

    Skrev i fredags att det skulle vara kul att ses igen och fick som svar att han kanske kunde komma på måndagkväll men igår skrev han att han kanske skulle fika på måndag och visste inte om han skulle ha tid att komma.

    Gissar att han kanske ska på en dejt? För annars borde han väl skrivit att han skulle fika med en vän eller att han fått förhinder.

    Funderar på att skicka och fråga han vill fortsätta dejta.

    Jag känner mig inte särskilt intresserad längre heller.
    Förstår att du har tröttnat
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (TS) skrev 2020-08-29 06:35:58 följande:

    Träffade en kille i juni via en sida på nätet. Vi bor inte i samma stad utan tar ca 45 minuter att åka med tåg.

    Första gångerna sågs vi i staden där han bor men då åkte jag hem på kvällen sen har vi bara setts i staden där jag bor och han har sovit över.

    Varje gång jag föreslår att vi kanske kan träffas hemma hos honom har han pratat bort det. Han berättade på första dejten att hon bor i en 2:a i område x och gjort det i 2 år.

    Nu gjorde jag en sökning på hans namn på merinfo.se och då verkar han stå skriven på en bostadsrätt med vilket skulle kunna vara hans föräldrar i ett helt annat område än han sagt till mig men staden stämmer.

    Sen detta att han pratat bort varje gång jag föreslagit att vi kanske skulle ses hemma hos honom.

    Vi har setts 8 gånger nu och känns som detta skulle kunna bli något seriöst men hur ska jag ta upp detta och fråga om hans boende?


    Han är upptagen.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har ljugit om boende och vet inte vad jag ska göra. Är lite för gammal för att inte ha hunnit flytta ut och var på dejt som slutade i sex.

    Nästa gång vill hon sälert ses hos mig och jag vet inte vad jag ska säga.

    Har ni förslag?

  • Anonym (Kaffedraken)
    landt0081 skrev 2020-10-12 07:46:51 följande:

    Jag har ljugit om boende och vet inte vad jag ska göra. Är lite för gammal för att inte ha hunnit flytta ut och var på dejt som slutade i sex.

    Nästa gång vill hon sälert ses hos mig och jag vet inte vad jag ska säga.

    Har ni förslag?


    Bara säg som det är eller avsluta relationen.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Lainie Kennedy skrev 2020-10-12 08:03:47 följande:

    Bara säg som det är eller avsluta relationen.


    Hur spelar man korten snyggt så hon inte blir förbannad då? Jag har ljugut om allt.

    Bor innneboende och hon tror att jag bor själv. Vi kan aldrig ses hos mig.

    (familjeliv är förresten en jävla skitsida, varför i helvete ska man varje jävla gång bocka i om man ska skriva som anonym eller amvändare? Vaffan är det här för skitsajt)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Lainie Kennedy skrev 2020-10-12 08:03:47 följande:
    Bara säg som det är eller avsluta relationen.
    Ja, håller med.

    Jag pratade faktiskt med mitt ex som hade en lägenhet han skämdes för nyligen. Efter mig så har han löst allt genom att sova hos tjejen eller betala för dyra hotell. Måste vara billigare att 1. Vara ärlig, älskar man någon så kan man tolerera en del, även om man bara gillar faktiskt. 2. Fixa lägenheten istället för att betala för hotell!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (gg) skrev 2020-10-12 08:15:58 följande:

    Ja, håller med.

    Jag pratade faktiskt med mitt ex som hade en lägenhet han skämdes för nyligen. Efter mig så har han löst allt genom att sova hos tjejen eller betala för dyra hotell. Måste vara billigare att 1. Vara ärlig, älskar man någon så kan man tolerera en del, även om man bara gillar faktiskt. 2. Fixa lägenheten istället för att betala för hotell!


    Hur skulle ni lägga upp det då? Hon kommer först och främst bli rejält besviken och kanske dissa mig, men ändå, hade nån tjej velat träffa bara hos sig själv för sex? Tror inte det...
  • Anonym (Kaffedraken)
    landt0081 skrev 2020-10-12 07:46:51 följande:

    Jag har ljugit om boende och vet inte vad jag ska göra. Är lite för gammal för att inte ha hunnit flytta ut och var på dejt som slutade i sex.

    Nästa gång vill hon sälert ses hos mig och jag vet inte vad jag ska säga.

    Har ni förslag?


    Säg bara som det är. Att du skämdes och ljög. Vill hon inte träffas mer efter det får du acceptera det som en konsekvens att du ljög. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    landt0081 skrev 2020-10-12 08:14:00 följande:

    Hur spelar man korten snyggt så hon inte blir förbannad då? Jag har ljugut om allt.

    Bor innneboende och hon tror att jag bor själv. Vi kan aldrig ses hos mig.

    (familjeliv är förresten en jävla skitsida, varför i helvete ska man varje jävla gång bocka i om man ska skriva som anonym eller amvändare? Vaffan är det här för skitsajt)


    Med tanke på hur osnyggt du har påbörjat kan det bli svårt att spela korten snyggt. Ta det som en läxa om det visar sig att hon inte vill träffa någon som ljuger.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Flora) skrev 2020-10-12 12:59:22 följande:

    Säg bara som det är. Att du skämdes och ljög. Vill hon inte träffas mer efter det får du acceptera det som en konsekvens att du ljög. 


    Fan hon är så snygg bara, jag vill inte förlora henne.
    Lainie Kennedy skrev 2020-10-12 13:19:36 följande:

    Med tanke på hur osnyggt du har påbörjat kan det bli svårt att spela korten snyggt. Ta det som en läxa om det visar sig att hon inte vill träffa någon som ljuger.


    Hon har visserligen sagt att hon och jag är i olika faser pch mer eller mindre sagt att det inte blir nåt seriöst om jag inte går med på upplägget, så ska vi bara knulla så kanske det kan funka ändå... Men jag bor riktigt dåligt dåligt, kan ju inte säga att jag bor hos föräldrarna liksom. Då blir det avrättning. Så vad ska man göra liksom.
  • Anonym (Kaffedraken)
    landt0081 skrev 2020-10-12 14:38:10 följande:

    Fan hon är så snygg bara, jag vill inte förlora henne.Hon har visserligen sagt att hon och jag är i olika faser pch mer eller mindre sagt att det inte blir nåt seriöst om jag inte går med på upplägget, så ska vi bara knulla så kanske det kan funka ändå... Men jag bor riktigt dåligt dåligt, kan ju inte säga att jag bor hos föräldrarna liksom. Då blir det avrättning. Så vad ska man göra liksom.


    Styr upp ditt liv innan du träffar någon igen, eller var ärlig nästa gång.
  • Anonym (Kaffedraken)
    landt0081 skrev 2020-10-12 14:38:10 följande:
    Fan hon är så snygg bara, jag vill inte förlora henne.
    Då kanske du inte skulle ha ljugit..? Eller så bryr hon sig kanske inte och tycker inte att det är en sån stor grej att du bor hemma. Vem vet.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja, låter som en dejt jag hade.

    Sa han bodde i Lund och hade alltid tusen ursäkter till att inte kunna träffas.... tro Xxx det för det visade sig att han bodde fortfarande hemma hos mor och far i en lägenhet... Han ljög om allt. Det visade sig att han nätdejtade åtmindstånde 1annan tjej och vi hade många skratt(i sorgen) över att fånen skickade samma bilder och skrev samma saker till oss.

    Gå på din magkänsla! Sannerligen är något väldigt fel!

    Jag vill inte säga att du har lika otur som jag men du behöver nog vara lite mer med din dejt för att utesluta dina farhågor.

    Lycka till

Svar på tråden Dejt som ljuger om sin bostad?