• Touma
    Sat 29 Aug 2020 12:29
    307 visningar
    1 svar
    1
    307

    Husköp och Ekonomi

    Jag och min man som har 3 barn har köpt ett radhus tillsammans och nu vill sitta ner och reda det ekonomiska biten ut innan vi flyttar in och det strular sig ekonomiskt i framtiden ifall vi skiljer oss.

    1.Först så har han löst ut mina skulder som ligger på 280.000kr och jag brukade betala till honom månadsvis en summa för att betala av lite av skulden i taget. 
    Till saken min man vill jag skriver 20% av min andel till honom och det är då istället för att jag betalar av lånet till honom månadsvis så får han ut det ifall vi går ut i skilsmässa och det är inkl. handpenningen+ lagfart och pantbrev så får han det betalt tillbaka på de viset, är det värt tycker ni? 

    2. Dem är 4 hemma alltså min man och 3 barn dem är tonåringar, jag vill sitta ner och reda ut de ekonomiska delen när det gäller EL, Vatten samt internet i det nya hemmet så att vi betalar rättvist. Jag tycker inte det är rättvist när det gäller att vi delar fakturorna i halva för då betalar jag för något jag inte använt. Dem använder sina mobiler 24/7 laddar dem , spelar PS4 3-4 dagar i veckan under helgerna dem kan spela 10-14 timmar och under sommaren kanske över 20 timmar plus att pappan kan använda TV-

  • Svar på tråden Husköp och Ekonomi
  • Touma
    Sat 29 Aug 2020 12:34
    #1

    SVARA INTE PÅ DENNA TRÅD DET BLEV FEL!

Svar på tråden Husköp och Ekonomi