Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

    Vab-ångest i coronatider

    Fast... det är ju inte ditt fel att barnet blir sjukt... så släpp tanken på att du på nåt sätt har ansvar för vad som händer och sätter dina kollegor i skiten. Jag tror de flesta är medvetna om den speciella situation som råder nu i landet.

    Be din chef att ta upp saker öga mot öga istället för via sms, eftersom det lätt kan missförstås.

  • Mortiscia80
    Sofiiakarin skrev 2020-08-31 12:46:01 följande:
    Tack behöver höra det från folk jag inte känner... Känns så orättvist att jag ska få sms från chef när jag inte är på plats. Det är ju stressande och onödigt?
    Nu beror det lite på vad man har för slags jobb men om du vabbar (och alltid om du är sjuk!) så kan du för din egen sinnesro låta bli att läsa sms under tiden. Jag brukar resonera som så att om det är viktigt eller akut så ringer de istället.
  • Mortiscia80
    Sofiiakarin skrev 2020-08-31 14:08:52 följande:
    Sant. Har svårt o stänga av. Ställer alltid upp för dem. Förra veckan när jag vabbade en dag kom jag in på em o gjorde lite datajobb (1h) som ingen av dem kan (jobbar som kock) o inte ett tack för det.. Så känner att jag borde inte få skit när jag vabbar när jag alltid ställer upp utan frågor.
    Ja kock är ju ett speciellt yrke så jag hoppas det verkligen var något riktigt viktigt. Å andra sidan så måste de ju räkna med att du själv kan bli sjuk, vem ringer de då? Jaja, det var ju bara en gång men tänk efter nästa gång. Du kan ju alltid skylla på att ingen kan ta hand om barnet om du känner att du ändå inte får någon uppskattning. 
Svar på tråden Vab-ångest i coronatider