• Wed 2 Sep 2020 07:46
    441 visningar
    4 svar
    4
    441

    Orolig mamma till 2-åring

    Hej!

    Vi har redan kontaktat vården, men väntar på att få tid. Vill mest få lite tankar och förhoppning att det KAN vara något annat än cancer..

    I helgen började min 2-åriga dotter få blåmärken. Till en början trodde vi förstås att hon slagit sig, men blåmärkena blev fler och fler under dagen. Till detta gör också till att hon blivit tröttare än vanligt ju längre sommaren pågått, men samtidigt inte så pass trött än att det är ?vanlig? trötthet.

    Självklart är första tecknet leukemi.. men snälla, om ni har solskenshistorier att liknande symtom varit något annat så får ni jättegärna skriva.. är helt förstörd och uppgiven medan 2-åringen inte förstår varför mamma är så ledsen.

  • Svar på tråden Orolig mamma till 2-åring
  • Anonym (Anony­m)
    Wed 2 Sep 2020 08:30
    #1
  • Wed 2 Sep 2020 08:35
    #2
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-02 08:30:17 följande:

    Läs lite här t ex: www.1177.se/olyckor--skador/sar-och-blamarken/blamarken/


    Tack, men tyvärr ökar blåmärkena utan att hon slår i något. Hon får blåmärken på baksida lår enbart för att hon suttit på en stol...
  • Anonym (Anony­m)
    Wed 2 Sep 2020 08:42
    #3
    cutepenguin skrev 2020-09-02 08:35:51 följande:
    Tack, men tyvärr ökar blåmärkena utan att hon slår i något. Hon får blåmärken på baksida lår enbart för att hon suttit på en stol...
    Jag skummade igenom den där sidan och min spontana tanke, utan att gå till cancer, är att det kan vara något med hur blodet levrar sig. Det finns ju blödarsjuka t ex, såna som kan förblöda av att skära sig på ett papper. Hur fungerar din dotter om hon får ett öppet sår?
  • Anonym (Anony­m)
    Wed 2 Sep 2020 08:44
    #4

    Har hon några andra symptom, som feber eller verkar sjuk i övrigt?

Svar på tråden Orolig mamma till 2-åring