• Anonym (Dela med sig)

    Varför är det inte en vanlig fantasi för kvinnor att dela med sig av sin partner?

    Skulle i den här tråden vilja diskutera varför kvinnor verkar vara långt mindre benägna att vilja dela med sig av sin partner till andra kvinnor, än vad män verkar vara av att dela med sig av sin partner till andra män eller kvinnor för den delen.

    Vad är det som gör att "Cuckolding" är så pass vanligt inom porren, medan "Cuckqueaning" är så pass ovanligt?

    Min uppfattning är att kvinnor generellt sett önskar vara mer undergivna när de har sex och att män är mer dominanta. Att se sin partner ha sex med någon annan borde vara klassat som undergivelse snarare än dominans och därför borde det väl snarare vara så att kvinnor skulle njuta av att se sin man befrukta en annan kvinna?

    Hjälp mig att förstå Glad
  • Svar på tråden Varför är det inte en vanlig fantasi för kvinnor att dela med sig av sin partner?
  • Anders 386

    Jag tycker förstås att det är svårare att förstå varför vissa män vill se en annan man ha sex med sin partner?

    Jag är en av dom som tänder på tanken - men jag klarar inte riktigt av att analysera varför jag tycker det är så upphetsande...

    Det som ligger närmast till hands vore väl att varken kvinnor eller män gillade upplägget med att se sin partner ha sex med en utomstående?

  • Anonym (Porrskada)

    För att kvinnor inte sitter och matar sig konstant med porr som män gör, och är därmed inte lika porrskadade.

  • Anonym (Såärdet)
    Anonym (Porrskada) skrev 2020-09-03 14:36:30 följande:

    För att kvinnor inte sitter och matar sig konstant med porr som män gör, och är därmed inte lika porrskadade.


    Amen to that!
  • Tusselina

    Det är framförallt två aspekter inblandade i cuckolding, dels förnedring (framförallt i porrvarianten, mindre så i verkligheten), som kan vara en del av undergivenhet, dels en biologisk trigger vilken är den som ligger bakom varför det är (relativt) vanlig fetish hos män men inte kvinnor. Genetiskt sett är den en stor fördel för den man som tänder till om hans kvinna blir påsatt av någon annan, för om det får honom att också vilja direkt efter så ökar det chansen att ett eventuellt barn ändå blir hans. 
    Hos kvinnor finns ingen biologisk fördel om hon tänder på det, inte alls. 

    Sen är det numera så mycket svammel och missuppfattningar om kvinnors undergivenhet eller inte så det är inte konstigt att du har den idén att kvinnor generellt skulle vara undergivna - de allra flesta är det faktiskt inte alls (till och med de allra flesta som ändå försöker hävda att de är det är det inte utan de är bottoms och "do-me-queens" som pja mest är lite lata/blyga/passiva snarare än faktiskt undergivna. Undergivna män är istället mycket vanligare än de flesta tror, men de är sällan öppna med det pga stigmat.

    Men ok även om det vore så att det var vanligt med faktisk undergivenhet hos kvinnor så är det långt långt ifrån alla undergivna som tänder på förnedring (är själv switch och i båda rollerna är förnedring en stor avtändande faktor för mig). 

    I vilket fall som helst, tro inte allt för mycket på porrbilden av cuckolding. Men fenomenet är mer vanligt hos män då den största drivkraften bakom fetishen är biologisk på ett sätt som inte finns hos kvinnor, alltså inte ditt antagande att det bara är en undergiven grej. 

  • villhatrekant
    Anonym (Porrskada) skrev 2020-09-03 14:36:30 följande:

    För att kvinnor inte sitter och matar sig konstant med porr som män gör, och är därmed inte lika porrskadade.


    Jag tror inte fantasin att se sin partner med en annan är en porrskada (däremot finns det mycket annat som säkert beror på porr, t ex intresset för analsex). Själv tände jag på tanken i mitt första förhållande, långt innan internetporrens tid och utan att ha sett mer än en handfull porr själv. Som många andra förstod jag inte varför jag hade den här fantasin, jag har funderat på om det är ett sätt att hantera och sublimera svartsjuka, men Tusselinas förklaring att det kanske har något biologiskt är intressant (s k sperm competition). Det som har fått mig att ta upp tanken igen är att jag genom internet förstått att många män delar min fantasi, något jag aldrig skulle trott för 30 år sen.
  • villhatrekant
    Anonym (T) skrev 2020-09-03 16:21:03 följande:

    Varför SKULLE det vara en vanlig fantasi alls?


    Det är en vanlig fantasi hos män.
  • Anonym (felaktiga teser?)
    Anonym (Dela med sig) skrev 2020-09-03 14:04:23 följande:
    Skulle i den här tråden vilja diskutera varför kvinnor verkar vara långt mindre benägna att vilja dela med sig av sin partner till andra kvinnor, än vad män verkar vara av att dela med sig av sin partner till andra män eller kvinnor för den delen.

    Vad är det som gör att "Cuckolding" är så pass vanligt inom porren, medan "Cuckqueaning" är så pass ovanligt?

    Min uppfattning är att kvinnor generellt sett önskar vara mer undergivna när de har sex och att män är mer dominanta. Att se sin partner ha sex med någon annan borde vara klassat som undergivelse snarare än dominans och därför borde det väl snarare vara så att kvinnor skulle njuta av att se sin man befrukta en annan kvinna?

    Hjälp mig att förstå Glad
    För det första tror jag inte du har rätt i att det är så mycket mer vanligt att män vill dela med sig av sin partner, än vad kvinnor önskar. Jag har i mitt 50-åriga liv ännu aldrig haft en partner som ens nämnt den saken och skulle ha velat se mig med någon annan. Har heller nästan aldrig hört det genom kompisar eller andra heller. 

    Porrvärlden är ju något helt annat - där handlar det om att filmatisera fantasier. De vill tjäna pengar så det är inte konstigt om de spinner vidare på viss teman. Nu har jag ingen statistik men det kanske inte är så att just cuckolding är vanligare än andra teman, det finns ju mängder med porrteman, som nog är minst lika vanliga. 

    Att män eller kvinnors undergivenhet eller dominans skulle komma med könet håller jag heller inte med dig om. 

    Ja, vad blev det kvar då av din TS: inte mycket Drömmer
  • Anonym (Dela med sig)
    Anonym (felaktiga teser?) skrev 2020-09-03 16:37:05 följande:
    För det första tror jag inte du har rätt i att det är så mycket mer vanligt att män vill dela med sig av sin partner, än vad kvinnor önskar. Jag har i mitt 50-åriga liv ännu aldrig haft en partner som ens nämnt den saken och skulle ha velat se mig med någon annan. Har heller nästan aldrig hört det genom kompisar eller andra heller. 

    Porrvärlden är ju något helt annat - där handlar det om att filmatisera fantasier. De vill tjäna pengar så det är inte konstigt om de spinner vidare på viss teman. Nu har jag ingen statistik men det kanske inte är så att just cuckolding är vanligare än andra teman, det finns ju mängder med porrteman, som nog är minst lika vanliga. 

    Att män eller kvinnors undergivenhet eller dominans skulle komma med könet håller jag heller inte med dig om. 

    Ja, vad blev det kvar då av din TS: inte mycket Drömmer
    Faktiskt kommer min uppfattning om hur vanligt det är snarare från trådar här på Familjeliv där jag tycker att det diskuteras friskt närmast dagligen från både kvinnor och mäns håll.
  • villhatrekant
    Anonym (felaktiga teser?) skrev 2020-09-03 16:37:05 följande:
    För det första tror jag inte du har rätt i att det är så mycket mer vanligt att män vill dela med sig av sin partner, än vad kvinnor önskar. Jag har i mitt 50-åriga liv ännu aldrig haft en partner som ens nämnt den saken och skulle ha velat se mig med någon annan. Har heller nästan aldrig hört det genom kompisar eller andra heller. 

    Porrvärlden är ju något helt annat - där handlar det om att filmatisera fantasier. De vill tjäna pengar så det är inte konstigt om de spinner vidare på viss teman. Nu har jag ingen statistik men det kanske inte är så att just cuckolding är vanligare än andra teman, det finns ju mängder med porrteman, som nog är minst lika vanliga. 

    Att män eller kvinnors undergivenhet eller dominans skulle komma med könet håller jag heller inte med dig om. 

    Ja, vad blev det kvar då av din TS: inte mycket Drömmer
    Få män som har den fantasin vill göra verklighet av den eller vågar ta upp den med sin partner. Många är rädda för deras partners reaktion - kommer hon tycka man är konstig? kommer hon tappa respekten? Ännu fler tror jag skulle inte erkänna den ens för sig själv, för det är precis motsatt vad man förväntas vilja - svartsjukt bevaka sin partner. Nu tror jag inte andelen som har den här fantasin är jättestor, men säkert 10%.
Svar på tråden Varför är det inte en vanlig fantasi för kvinnor att dela med sig av sin partner?