• Anonym (Maria­)
    Thu 3 Sep 2020 22:06
    717 visningar
    3 svar
    3
    717

    Pga extremt tuff period missbrukar jag min medicin som jag aldrig gjort förr.. Behöver råd!

    Hör av dig till din mottagning. Berätta läget fast det är skitjobbigt. Tänker om du blir utan, blir du väldigt dålig då? Jag kan inte tänka mig att de drar in en medicinering bara sådär. Fast man vet ju aldrig med vården.

    Har ingen erfarenhet av just denna läkemedelstyp utan Bensodiazepiner i mitt fall.

    Det kan inte vara så att man behöver höja dosen tillfälligt? Finns depottablett av dessa? Låter som det är när det går ur kroppen blir det katastrof. Nu hoppar jag till benso, men jag fick depottabletter istället för snabbverkande xanor i mitt fall. Det var verkligen en cirkus av ångestlindring sedan katastrof och helvete när medlet gick ur kroppen. O då kastade jag i mig flera tabletter som följd i skräck. Depottablett morgon, middag kväll fungerar bra.

    Hoppas det löser sig för dig. Men vet hur det känns när man tagit för mycket och inte medicinen räcker, men man kan bara söka hjälp. Hoppas de lyssnar på dig. Kan du få något annat tillfälligt lugnande kanske?

Svar på tråden Pga extremt tuff period missbrukar jag min medicin som jag aldrig gjort förr.. Behöver råd!