• Fri 4 Sep 2020 11:07
    528 visningar
    6 svar
    6
    528

    Ni som dricker alkohol?

    Hur ofta dricker ni alkohol som tränar och påverkar det era träningsresultat?

    Jag ska dricka 2 dagar i rad i helgen och är nojig över vad det gör med min träning.

    Efter denna helg ska jag ha uppehåll från alkohol i 2 v.

    Vanligtvis dricker jag någon gång i veckan/varannan vecka, men nu är det mycket klassfester och då vill jag kunna vara med.

    Är dock lite nojig att jag ska gå back i träningen för att jag dricker någon dag extra.

    Jag ska bara ta ett par glas idag, men imorgon blir det betydligt mer.

    Hur tänker ni kring alkohol och träning?

  • Svar på tråden Ni som dricker alkohol?
  • Vaness­a89
    Fri 4 Sep 2020 11:08
    #1

    Oroa dig för din psykiska hälsa istället om du på riktigt funderar över hur mycket du går "back" av att dricka två dagar i rad...

  • Anonym (A)
    Fri 4 Sep 2020 11:13
    #2

    Vad är det som ska hända efter dessa två dagar tänker du?
    Jag har inga såna betänkligheter annat än att mindre alkohol är bra för att hålla vikten men jag är 40+.

  • Anonym (Ylet)
    Fri 4 Sep 2020 11:29
    #3

    Du måste ju inte dricka en massa bara för att det är fest.

  • Sun 6 Sep 2020 09:28
    #4

    Att dricka är mycket dåligt för träningsresultatet. Om du är berusad tar det flera dagar innan du är tillbaks på noll dvs den träningen är helt meningslös. Så om du verkligen vill få resultat av din träning ska man undvika alkohol helt.

  • Anonym (tobbe­)
    Sun 6 Sep 2020 18:17
    #5

    Ju mindre alkohol ju bättre för träningen. Dock kan man ju vilja festa någon gång och en gång då och då går det väl. Men du får räkna med att du kommer förlora på det när det gäller träningen. Sen beror det på hur mycket du dricker och vad. Öl bör du undvika. Sen beror det på vad du vill få ut av träningen. Vill du ha synliga muskler och lite fett då är det bättre ju mindre du dricker. Dels är det mycket kalorier i alkohol men sen stoppas fettförbränningen när levern jobbar för att ta hand om alkoholen så det är dubbelt illa.

  • Sun 6 Sep 2020 21:28
    #6

    Största problemet med drickandet för mig är inte kalorierna eller något sånt utan konsekvensen dagen efter: bakfyllan!
    Då faller du enklare in i fel matval och tränar inte. DET påverkar träningen mer och i värsta fall, som för mig, sätter den spiralen igång att man fortsätter 2 dagar extra och vips är träningen inte enligt plan...
    Jag ska iväg på fest till helgen men överväger just pga. att inte dricka utan köra bil. Bakfyllan är förfärligt och inte minst med ångesthormonerna den triggar rent fysiskt!

Svar på tråden Ni som dricker alkohol?