• Anonym (Kim)

    Tänder på en helt osexuell grej... typ fetish.

    Hej familjeliv!
    Har funderat länge på var jag skulle posta detta något udda inlägg men valde FL då jag hoppas och tror att jag kan få iaf några svar.

    Saken är den att jag ända sedan puberteten blivit tänd på att någon håller för ögonen på någon annan. Asså inte alls i sexuellt syfte utan ni vet som man kan göra för att överraska någon typ. Man kommer bakom nån... håller för ögonen och säger typ "gissa vem". Har ingen vettig förklaring till varför det blivit så men det är som det är så att säga.

    Är nu bara otroligt nyfiken på era erfarenheter av denna "lek". Gjorde ni så ofta när ni gick i skolan? I vilken ålder i så fall? Händer det fortfarande att ni håller för ögonen på andra eller att någon annan gör det på er? Varför tror ni att jag tänder just på detta udda fenomen?

    Tacksam för alla svar. Har länge skämts för detta för det är så sjukt udda. Hoppas få några svar iaf. :)

  • Svar på tråden Tänder på en helt osexuell grej... typ fetish.
  • Anonym (Anonym)

    Låter inte så konstigt. Det finns gott om personer som gillar att leka med ögonbindel t ex, känns inte särskilt långt från det du pratar om. Överraskningsmomentet och så.

  • Anonym (Kim)

    Mm det ligger nog något i det...
    Men får jag bara fråga vad är dina erfarenheter av "gissa vem" leken? Förlåt men blev bara nyfiken.
    Är du kille eller tjej förresten?

  • Anonym (Anonym)

    Tjej. Jag kan erkänna att ingen har lekt det med mig på så många år att jag inte ens minns, det var nåt man gjorde som barn, alltså riktigt ung, och då hade man ju inga som helst sexuella tankar. Däremot skulle jag gärna använda ögonbindel mer, det har tyvärr bara hänt ett fåtal gånger i mitt liv.

  • Tukt

    Det är ju i sig ingen fetisch. Men tror kanske du kan utveckla fetischer från det där, eftersom du tycks ha den förmågan.
    Fetischism är ju just att ickesexuella saker får en laddning. Den laddningen kommer ganska ofta i unga år, när man präglas av någon som känns starkt och viktigt.

  • KimLinnefeldt

    Just den leken leker jag nästan aldrig, och blir inte utsatt för det.

    Däremot ögonbindel. På henne ibland och på mig ibland. Det ökar spänningen, man blir mer skör och försvarslös, och andra sinnen än synen stärks. Man känner mer av beröring, hör mer av andetag etc.

Svar på tråden Tänder på en helt osexuell grej... typ fetish.