• Zeyy

    Oförklarad barnlöshet

    Hjälp! Är det någon annan som fått besked om oförklarad infertilitet efter utredning? Enligt gyn borde vi kunna bli gravida på egenhand men annars är IVF den enda lösningen... Vi har snart försökt i 1,5 år. Bör man be om en second opinion eller vänta tills man blir kallad till IVF?

  • Svar på tråden Oförklarad barnlöshet
  • Zeyy

    Har ju testat med ägglossningsstickor till och från, och har fått positiva resultat nästan varje månad. Mannens prover var normala

  • Zeyy

    Tog bara blodprover dag 3 och även spolningen gjordes då. De sa aldrig att vi skulle tillbaka och ta prover dag 21.. Vilket prov tar man då?

  • Zeyy
    Jag är bara jag skrev 2020-09-05 13:43:29 följande:

    Progesteronprov för att se så man verkligen haft äl.


    Tack ????
  • Zeyy
    soltroll skrev 2020-09-05 12:53:27 följande:

    Samma här. Finns "inget" fel på varken mig eller mannen efter utredning. Dock tror jag 'felet' finns hos mig i form av stress och obalans i kroppen och sen bara ödet. Vi ska få hjälp med ivf nu i höst efter att ha försökt i 2 år.


    Så jobbigt att veta att ?inget? är fel men att man ändå inte blir gravid..
  • Zeyy
    Erkki skrev 2020-09-05 15:53:25 följande:

    Ibland märks inte felet innan man gör ivf tex om spermierna inte lyckas ta sig igenom skalet på ägget.

    Vi var oförklarligt barnlösa. Första barnet var m hjälp av Ivf.

    Skyddade oss aldrig efteråt och blev spontant gravid. Missfall. Försökte igen medvetet och på andra försöket gick det.

    Tror att min ägglossning var knasig trots ok resultat på test och när jag blev gravid var det som om hormonerna fattade vad de skulle göra.


    Kul att höra att ni lyckades bli gravida spontant.

    Jag vill ju helst inte göra ivf, även om jag är tacksam att den hjälpen finns. Hur länge försökte ni innan ni blev gravida andra gången?
Svar på tråden Oförklarad barnlöshet