• Anonym (W)

    Lyrica - dos vid ångest

    Börjat med lyrica.

    Äter 75 mg per dag. Märker ingen direkt skillnad..tyckte jag fick en märkbar effekt första dagarna men den försvann efter 3 dagar ungefär.

    Vilken dos måste man komma upp i för effekt mot ångest?

    Någon som äter denna mot ångest? Vilken dos tar ni då?

    Kommentarer om att medicinen är ett rävgift osv undanbedes!

    Vill ha svar från folk som äter denna mot ångest och som det hjälper för.

    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Lyrica - dos vid ångest
  • Anonym (Nnn)
    Anonym (W) skrev 2020-09-12 15:20:10 följande:

    Oj...skulle aldrig i livet få för mig att beställa på nätet... kan ju innehålla vad som helst!

    Jag har bra kontakt med min läkare och vården och jag är väldigt restriktiv med ?stark? medicin... har nästa lite medicin-hypokondri, hehe... trappar ju upp lyrican mega långsamt för är så rädd för reaktioner/biverkningar..å tänker redan nu tankar på hur jag ska undkomma toleransutveckling ex genom att varva emellanåt med gaban osv...

    Har förstått mer och mer att denna medicin är poppis bland missbrukare.. förstår dock inte varför, haha...jag känner ju inte ett jota! Hehe... kanske förstår det bättre när jag kommer upp indis och får effekt... men men, jag är väldigt försiktig.

    Äter du andra mediciner idag för ditt psyke?


    Jag kan förstå varför lyrica är så populärt bland missbrukare men då snackar vi om så höga doser att det är obegripligt att förstå, och oftast har dessa missbrukare såklart inget recept på lyrica utan dom beställer på nätet, billigt och i mängder :/

    Idag äter jag bara antidepressiva, lergigan och propavan. Just ja, quetiapin också som är stämningsstabiliserande, ganska hög dos. Men jag mår såpass bra att jag vill trappa ner dom också. Var helt torsk på imovane ett tag. Där gjorde psyk fel också då dom skrev ut 100 pack varje månad. Egentligen skulle jag ha 30 pack varje månad men dom skrev ut 100 pack :D men jag blev galen på dom och gjorde idiotiska saker så jag valde att sluta med dom också. Hade xanor ett tag men dom hjälpte inte ett dugg.
  • Anonym (W)
    Anonym (Nnn) skrev 2020-09-12 15:30:00 följande:

    Jag kan förstå varför lyrica är så populärt bland missbrukare men då snackar vi om så höga doser att det är obegripligt att förstå, och oftast har dessa missbrukare såklart inget recept på lyrica utan dom beställer på nätet, billigt och i mängder :/

    Idag äter jag bara antidepressiva, lergigan och propavan. Just ja, quetiapin också som är stämningsstabiliserande, ganska hög dos. Men jag mår såpass bra att jag vill trappa ner dom också. Var helt torsk på imovane ett tag. Där gjorde psyk fel också då dom skrev ut 100 pack varje månad. Egentligen skulle jag ha 30 pack varje månad men dom skrev ut 100 pack :D men jag blev galen på dom och gjorde idiotiska saker så jag valde att sluta med dom också. Hade xanor ett tag men dom hjälpte inte ett dugg.


    Oj, att de bara skriver ut mediciner så hux-flux utan koll...

    Ok, har du några särskild diagnos? Om det e ok att jag frågar..? :)

    Vilka antidepp tar du? Tycker du dom hjälper?

    Många frågor :)
  • Anonym (Nnn)
    Anonym (W) skrev 2020-09-12 15:20:10 följande:

    Oj...skulle aldrig i livet få för mig att beställa på nätet... kan ju innehålla vad som helst!

    Jag har bra kontakt med min läkare och vården och jag är väldigt restriktiv med ?stark? medicin... har nästa lite medicin-hypokondri, hehe... trappar ju upp lyrican mega långsamt för är så rädd för reaktioner/biverkningar..å tänker redan nu tankar på hur jag ska undkomma toleransutveckling ex genom att varva emellanåt med gaban osv...

    Har förstått mer och mer att denna medicin är poppis bland missbrukare.. förstår dock inte varför, haha...jag känner ju inte ett jota! Hehe... kanske förstår det bättre när jag kommer upp indis och får effekt... men men, jag är väldigt försiktig.

    Äter du andra mediciner idag för ditt psyke?


    Jag kan förstå varför lyrica är så populärt bland missbrukare men då snackar vi om så höga doser att det är obegripligt att förstå, och oftast har dessa missbrukare såklart inget recept på lyrica utan dom beställer på nätet, billigt och i mängder :/

    Idag äter jag bara antidepressiva, lergigan och propavan. Just ja, quetiapin också som är stämningsstabiliserande, ganska hög dos. Men jag mår såpass bra att jag vill trappa ner dom också. Var helt torsk på imovane ett tag. Där gjorde psyk fel också då dom skrev ut 100 pack varje månad. Egentligen skulle jag ha 30 pack varje månad men dom skrev ut 100 pack :D men jag blev galen på dom och gjorde idiotiska saker så jag valde att sluta med dom också. Hade xanor ett tag men dom hjälpte inte ett dugg.
    Anonym (W) skrev 2020-09-12 15:36:50 följande:

    Oj, att de bara skriver ut mediciner så hux-flux utan koll...

    Ok, har du några särskild diagnos? Om det e ok att jag frågar..? :)

    Vilka antidepp tar du? Tycker du dom hjälper?

    Många frågor :)


    Ingen fara :) Jag är bipolär, har borderline, depression och ptsd. Du då? Just nu äter jag ecitalopram, funkar jättebra! :)
  • Anonym (W)
    Anonym (Nnn) skrev 2020-09-12 16:21:26 följande:

    Jag kan förstå varför lyrica är så populärt bland missbrukare men då snackar vi om så höga doser att det är obegripligt att förstå, och oftast har dessa missbrukare såklart inget recept på lyrica utan dom beställer på nätet, billigt och i mängder :/

    Idag äter jag bara antidepressiva, lergigan och propavan. Just ja, quetiapin också som är stämningsstabiliserande, ganska hög dos. Men jag mår såpass bra att jag vill trappa ner dom också. Var helt torsk på imovane ett tag. Där gjorde psyk fel också då dom skrev ut 100 pack varje månad. Egentligen skulle jag ha 30 pack varje månad men dom skrev ut 100 pack :D men jag blev galen på dom och gjorde idiotiska saker så jag valde att sluta med dom också. Hade xanor ett tag men dom hjälpte inte ett dugg.Ingen fara :) Jag är bipolär, har borderline, depression och ptsd. Du då? Just nu äter jag ecitalopram, funkar jättebra! :)


    Jag har ångest-problematik, typ GAD samt depressiva symtom.

    Har testat escitalopram men den gjorde mig helt konstig, blev helt skum och stel i kroppen och huvudet och fick nästan mer ångest av den.
  • Anonym (W)

    Lite nyfiken ...inte för att det är aktuellt just nu men hade ändå velat veta... funkar det typ att ta 1 glas vin en fredagskväll om man medicinerar med lyrica?

    Jag är ingen stor-konsument alls av alkohol men ibland hade det bara vart skönt att veta att det funkar att kanske ta ett glas, om man vill.

  • Anonym (W)
    Anonym (Nnn) skrev 2020-09-12 16:21:26 följande:

    Jag kan förstå varför lyrica är så populärt bland missbrukare men då snackar vi om så höga doser att det är obegripligt att förstå, och oftast har dessa missbrukare såklart inget recept på lyrica utan dom beställer på nätet, billigt och i mängder :/

    Idag äter jag bara antidepressiva, lergigan och propavan. Just ja, quetiapin också som är stämningsstabiliserande, ganska hög dos. Men jag mår såpass bra att jag vill trappa ner dom också. Var helt torsk på imovane ett tag. Där gjorde psyk fel också då dom skrev ut 100 pack varje månad. Egentligen skulle jag ha 30 pack varje månad men dom skrev ut 100 pack :D men jag blev galen på dom och gjorde idiotiska saker så jag valde att sluta med dom också. Hade xanor ett tag men dom hjälpte inte ett dugg.Ingen fara :) Jag är bipolär, har borderline, depression och ptsd. Du då? Just nu äter jag ecitalopram, funkar jättebra! :)


    En fråga till! :) Du åt ju maxdos? 2x300 mg.

    Du började alltså direkt på det? Själv måste jag trappa upp...

    hade du några biverkningar när du stod på så hög dos?

    Jag trappar upp just nu och är uppe i 150 mg/dag - märker ärligt talat inte mkt förutom biverkningar varje gång jag trappar upp i form av yrsel, det har iofs lagt sig sig efter ett par dagar på samma dos och då fortsätter jag trappa upp.
  • Anonym (Matilda)
    Anonym (Nnn) skrev 2020-09-12 15:30:00 följande:

    Jag kan förstå varför lyrica är så populärt bland missbrukare men då snackar vi om så höga doser att det är obegripligt att förstå, och oftast har dessa missbrukare såklart inget recept på lyrica utan dom beställer på nätet, billigt och i mängder :/

    Idag äter jag bara antidepressiva, lergigan och propavan. Just ja, quetiapin också som är stämningsstabiliserande, ganska hög dos. Men jag mår såpass bra att jag vill trappa ner dom också. Var helt torsk på imovane ett tag. Där gjorde psyk fel också då dom skrev ut 100 pack varje månad. Egentligen skulle jag ha 30 pack varje månad men dom skrev ut 100 pack :D men jag blev galen på dom och gjorde idiotiska saker så jag valde att sluta med dom också. Hade xanor ett tag men dom hjälpte inte ett dugg.


    Jag har tagit.Lyrica.i.flera.år.och.aldrig.fått.höja.dosen.

    Man.kan.utveckla.tolerans.ot.alla.läkeedel.en.de.flera.gör.inte.det.
  • Anonym (Nnn)
    Anonym (W) skrev 2020-09-15 07:15:08 följande:

    En fråga till! :) Du åt ju maxdos? 2x300 mg.

    Du började alltså direkt på det? Själv måste jag trappa upp...

    hade du några biverkningar när du stod på så hög dos?

    Jag trappar upp just nu och är uppe i 150 mg/dag - märker ärligt talat inte mkt förutom biverkningar varje gång jag trappar upp i form av yrsel, det har iofs lagt sig sig efter ett par dagar på samma dos och då fortsätter jag trappa upp.


    Ja jag började direkt. Alltså, jag blev ju jätte jätte hög :o och minnet blev åt helvete. Det är väl typ det jag kommer ihåg. Just ja. Gjorde en massa saker jag knappt minns jag gjort. När jag tog lyrica kände jag att jag kunde åstadkomma vad som helst och jag kunde erövra världen typ, så ungefär 1 gång i månaden gick jag och tatuerade mig :p jätte hög såklart och jag kände ingen smärta tack vare lyrica.
  • Anonym (W)
    Anonym (Nnn) skrev 2020-09-16 08:15:51 följande:

    Ja jag började direkt. Alltså, jag blev ju jätte jätte hög :o och minnet blev åt helvete. Det är väl typ det jag kommer ihåg. Just ja. Gjorde en massa saker jag knappt minns jag gjort. När jag tog lyrica kände jag att jag kunde åstadkomma vad som helst och jag kunde erövra världen typ, så ungefär 1 gång i månaden gick jag och tatuerade mig :p jätte hög såklart och jag kände ingen smärta tack vare lyrica.


    Ok, tack att du delar med dig :)

    Jag står ff på 150 mg/dag - känner ärligt talat inte av mycket :( Börjar fundera på om det ens kommer att hjälpa mot min ångest.... borde ju känna nåt nu kan man tycka. Känner ju mig allt annat än hög iallafall ;)

    Men börjar tappa hoppet lite... vet inte om det e värt att fortsätta höja...
  • Anonym (Nnn)
    Anonym (W) skrev 2020-09-20 18:51:58 följande:

    Ok, tack att du delar med dig :)

    Jag står ff på 150 mg/dag - känner ärligt talat inte av mycket :( Börjar fundera på om det ens kommer att hjälpa mot min ångest.... borde ju känna nåt nu kan man tycka. Känner ju mig allt annat än hög iallafall ;)

    Men börjar tappa hoppet lite... vet inte om det e värt att fortsätta höja...


    Hmm, vad säger läkaren? Personligen tror jag att det är för låg dos. Äter du en tablett på 150 mg, eller är den uppdelad på flera?
Svar på tråden Lyrica - dos vid ångest