• Anonym (Sb)
    Sun 6 Sep 2020 18:30
    794 visningar
    8 svar
    8
    794

    När sätter missfallet igång på riktigt?

    Antar att det är olika för alla, lika olika som varje graviditet och förlossning är. Har inte direkt någon erfarenhet att dela med mig av. Men fick mitt första missfall i fredags i vecka 5+2. Kom lite rosa flytningar redan torsdag kväll men de försvann. Sedan fredag morgon var missfallet ett faktum, kom rejält med blod när jag gick på toa. Fick senare rätt ont i magen. Blödde kraftigt hela fredag och lördag, nu söndag kväll har det avtagit nästan helt.

    Kram!

  • Anonym (Sb)
    Fri 25 Sep 2020 11:59
    #5
    Anonym (Första gången) skrev 2020-09-24 16:26:45 följande:

    Fick missfall idag. Var i vecka 5+1. Kom först lite rosa efter morgonens promenad, så jag tänkte det var därför. Men kort där på brakade det loss och nu blöder jag rejält plus att jag har kraftiga menssmärtor. Tog ett grav.test och plusset är nästan obefintligt.

    Känner mig så naiv. Det tog oss 3 försök att nå dethär plusset och när det väl satt där på stickan så tänkte man ju att: nu är det bara att vänta till maj tills den lille vill komma ut. Bortskämd känner jag mig på något vis också då jag har 3 fina, friska barn. Jag har aldrig ens behövt röra en ägglossningssticka och graviditeterna har blivit fullföljda och alla 3 gånger har det blivit plus efter första försöket. Känner mig så ledsen och Depp. Vill bara sluta blöda Nu! Hatar dethär! Hoppas på ny äl om drygt 2 veckor för ett nytt försök. Lyckas vi inte då så blir det paus i verkstaden fram till sommaren. Min förstfödde är född mitt i högsommaren och det vill jag inte utsätta min kropp för igen då jag samlade på mig så sjukt mycket vätska, typ 30kg +. Det var fruktansvärd påfrestande kroppsligt så vinter och våren verkar bättre för mig. Men somsagt... Jag har vart bortskämd... och ändå sitter man här och tjurar ???? det ligger lite stress i det hela med då jag nu är 35 fyllda... klockan tickar ju!


    Känner så igen mig, har två barn sedan innan och inga misafall. Blev gravid på första försöket med båda, tog ju bara för givet att det skulle gå vägen även denna gång. Naiv är ett bra ordval även här. Positiva är att jag fick ägglossning exakt 2 veckor efter mitt missfall så nu får jag och väntar å väntar på endera mens eller ett positivt test!

    Kram och håller tummarna för er!
Svar på tråden När sätter missfallet igång på riktigt?