• Springboy67

    Vad beror mäns låga krav på?

    Varför har kvinnor högre krav på män än omvänt?

    Män skall ha självförtroende, humor och en utvecklad personlighet.

    Dessutom har män krav på sig som inte går att göra något åt. De skall vara långa och ha medelstor eller stor kuk vilket rent matematiskt gör att en betydande andel män blir utan.

    Kvinnor kommer undan med att vara skittrista och humorbefriade bara de är vackra och ibland inte ens det.


    Vad skulle krävas för att män skulle kunna spegla kvinnors krav?

  • Svar på tråden Vad beror mäns låga krav på?
  • AndreaBD
    Springboy67 skrev 2020-09-08 14:01:47 följande:
    Elle så kräver inte kvinnorollen att man har humor, är självsäker och en intressant personlighet.
    Och det är ju egenskaper som man kan skaffa sig! I motsats till skönhet. 
  • Springboy67
    AndreaBD skrev 2020-09-08 14:46:44 följande:
    Och det är ju egenskaper som man kan skaffa sig! I motsats till skönhet. 

    Precis! Men varför skulle kvinnor göra det när det inte behövs?


    Det finns smink och eller skönhetsoperationer.


     

  • AndreaBD
    Springboy67 skrev 2020-09-08 14:59:50 följande:

    Precis! Men varför skulle kvinnor göra det när det inte behövs?


    Det finns smink och eller skönhetsoperationer.


     


    Den bilden känner jag inte igen. Snarare är det så att för många män tittar för mycket på utseendet. 

    Oavsett - om det nu är så att männen är i den lyckliga positionen att de KAN ändra på sin situation, varför går då så många runt och påstår att allt är orättvist och att kvinnor har det mycket lättare? 
  • Springboy67
    AndreaBD skrev 2020-09-08 17:02:49 följande:
    Den bilden känner jag inte igen. Snarare är det så att för många män tittar för mycket på utseendet. 

    Oavsett - om det nu är så att männen är i den lyckliga positionen att de KAN ändra på sin situation, varför går då så många runt och påstår att allt är orättvist och att kvinnor har det mycket lättare? 
    Hur blir män längre?
  • Springboy67
    AndreaBD skrev 2020-09-08 17:02:49 följande:
    Den bilden känner jag inte igen. Snarare är det så att för många män tittar för mycket på utseendet. 

    Oavsett - om det nu är så att männen är i den lyckliga positionen att de KAN ändra på sin situation, varför går då så många runt och påstår att allt är orättvist och att kvinnor har det mycket lättare? 
    Män kan ju alltid byta kön.
  • roflgrodanbolltroll

    Alltså den typen av män som får mycket brudar har ju helt sinnessjuka krav som får de flesta kvinnor att verka som de har låga krav. Inte för att ligga men för mer än så...kvinnan måste ju vara löjligt perfekt på alla sätt och vis för att duga till mer. Så pass att övriga mäns kravlöshet blir en kompensation.

    Så i genomsnitt är män och kvinnor lika kräsna.

  • Bjoer
    AndreaBD skrev 2020-09-08 10:30:25 följande:
    Vänta nu... var ligger logiken i det? Varför skulle kvinnorna kunna ställa högre krav om män kan få barn med många kvinnor? De har ju inget utgångsläge där för att ställa krav? Hur tänker du nu.....
    Jo, det är precis det de har. Eftersom de inte kan få barn med lika många och varje barn är en riskfylld graviditet är det viktigare att de de får barn med är rätt personer. Män kan bara sätta på kvinnor till höger och vänster utan större risk (utom från andra män då).
  • Springboy67
    roflgrodanbolltroll skrev 2020-09-08 17:13:05 följande:

    Alltså den typen av män som får mycket brudar har ju helt sinnessjuka krav som får de flesta kvinnor att verka som de har låga krav. Inte för att ligga men för mer än så...kvinnan måste ju vara löjligt perfekt på alla sätt och vis för att duga till mer. Så pass att övriga mäns kravlöshet blir en kompensation.

    Så i genomsnitt är män och kvinnor lika kräsna.


    Samma sak gäller attraktiva kvinnor som kan välja och vraka bland männen.

    Det sitter verkligen hårt åt att erkänna att kvinnor har en fördel på relationsmarknaden och kan kosta på sig att vara mer kräsna.
  • roflgrodanbolltroll
    Springboy67 skrev 2020-09-08 17:50:19 följande:
    Samma sak gäller attraktiva kvinnor som kan välja och vraka bland männen.

    Det sitter verkligen hårt åt att erkänna att kvinnor har en fördel på relationsmarknaden och kan kosta på sig att vara mer kräsna.
    En helt vanlig kvinna har en klar fördel mot en helt vanlig man, men jag tror faktiskt det är väldigt marginellt om man räknar ut något slags snitt pga skevheten i toppen. En extremt attraktiv man kommer troligtvis ligga med oerhört fler kvinnor än antalet män en extremt attraktiv kvinna ligger med. Vilket ofta gör att en extremt attraktiv kvinna väljer och vrakar, men hon väljer en. En extremt attraktiv man väljer och vrakar, men väljer ändå inte en, utan flera.
  • Sogol

    Män har länge haft rollen som beskyddare och försörjare. Bland andra djur kan man även se att de hanar som är starka alfahanar är de som får sprida sin säd mest. Det är därför kvinnor oftast bara kan stå och se vackra ut, medan männen måste kämpa och prestera för att ses som attraktiva i kvinnors ögon. 

  • antonse

    Det krävs att alla i media och i Hollywood slutar att höja upp kvinnor till skyarna och hela tiden lovprisa deras existens, bara för att de är kvinnor.

    Vi har sedan länge, tack vare feminismen, sett till att ta varje tillfälle i akt att smutskasta och minimera män, och samtidigt lyfta upp kvinnor och säga att de är perfekta precis som det är, och att de alltid duger. 

    Vanliga medelsvenson-män skall bara vara glada att någon gudomlig människa av kvinnligt kön vill ägna dem lite uppmärksamhet.  Så framställs man och kvinna-relationen i massmedia.

    Och det blir sedan resultatet i samhället.

  • BERGELIN

    I min syn förstår jag inte varför man ska sätta krav på en människa. Att sätta krav på hur någon ska se ut är extremt i mina ögon. Önska att någon ska se ut på ett viss sätt. 

    Mina upplevelser i mitt liv när det kommer till partner är det inte kroppen jag i första hand tänker på. Utan personen i sig själv. Visst i bland så fastnar jag för den i först hand. Men det är inget jag sätter krav på att man ska se ut på ett viss sätt, eller att man ska ha ett vist job samt vara hemma. 

    Men det var inte frågan utan frågan "Vad beror mäns låga krav på?". Om vi ska va ärliga är det nog för att så fort en man pratar om olika krav till kvinnor så anser de som kvinnohatare i dagen läge. Det är svårt att kunna "kräva" något då. Eller ens våga göra det. Där har vi det första problemet och kanske det ända. 

    Men detta betyder inte att det inte finns några krav från dem. Utan dem är bara tysta om det. För att det inte vågar, eller har någon lust att bli ut hängd. 

Svar på tråden Vad beror mäns låga krav på?