Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

    Skärmtid, vad är rimligt för en 7 åring?

    Efter de rekommendationer jag läst skulle jag säga max två timmar om dagen för de åldrarna.

    Problemet är inte att man blir lat och loj om dagarna, utan att det ger problem med uppmärksamhet, språkutveckling, koncentrationssvårigheter och naturligtvis problem med skolarbetet, mental uthållighet, rastlöshet och mycket annat.

    För mycket skärmtid är kort och gott farligt och förstör hjärnan, på riktigt! Jämför det med om man skulle låta ett barn dricka alkohol för att förstöra sina hjärnceller, för liknelsen är tyvärr inte långt ifrån.

  • Anonym (Anonym)

    Det är ert hem och era regler så det är bara att fortsätta hålla på dem och fortsätta ha diskussioner med mamman om hur skadligt det är. Jag rekommenderar att föräldrarna har ett gemensamt samtal kring detta hos vårdcentralen eller skolsköterskan!

    Men det är inte du som bonusmamma som ska vara boven i dramat, det är pappan som i första hand ska driva de här frågorna, både till barnet och mamman.

  • Anonym (Anonym)

    Jag tror faktiskt att han gör rätt, för jag misstänker att han redan nu vet att hon ändå inte kommer gå med på det utan att det bara blir en massa bråk i onödan. Då får det vara som det är tyvärr.

Svar på tråden Skärmtid, vad är rimligt för en 7 åring?