• Tue 8 Sep 2020 21:09
    6514 visningar
    5 svar
    5
    6514

    Missfall utan smärta och mkt blod?

    Hej!
    Jag fick reda på igår att jag ännu en gång fått missfall..
    I maj i år fick jag ett MA konstaterat i v 12 då fostret stannat av i v 6+4. 

    Denna gången var jag säker på ännu ett MA eftersom jag blödigt från BIM och framåt, 6+5 (igår). Men, blödningarna har varit sparsamma och för det mesta bruna och noll klumpar. Jag har inte haft några smärtor utan bara molande värk, lite småhugg och "dragningar" typ. 
     
    På VUL finns ingenting i livmodern, och han säger att de antingen är ett missfall eller en väldigt tidig graviditet. Ingen misstanke på utomkvedshavandeskap.
    Jag fick göra ett urinprov och det visade negativt och jag blev hemskickad. 

    Där och då bröt jag ihop och förmådde inte mig själv att ställa några frågor, men nu kommer klart funderingarna.. 

    Hur kan ett missfall skett utan smärta och klumpar? Vart är fostret?
    Min blödning startade på BIM med vanlig menssmärta men pågick bara i två dagar för att sen ebba ut i dessa små blödningar jag haft sedan dess.
    Kan det ha varit missfallet? och isf, kan jag ändå få en ökning på graviditetstestet på BIM +12 när det visat svagt fram till dess? 
    Han sa att jag inte hade någon aktiv blödning under VUL, men jag blöder ju fortfarande? 

    Har någon varit med om liknande grej och som fått svar på sina frågor eller bara har någon input eller erfarenhet att dela med sig utav?

    Känner mig så totalt nedslagen och de känns som jag aldrig kommer få vara med om en lyckad graviditet.. 

  • Svar på tråden Missfall utan smärta och mkt blod?
  • Tue 8 Sep 2020 21:36
    #2
    Fjäril kär skrev 2020-09-08 21:20:13 följande:

    Låter som att det kan ha varit ett tidigt missfall och då blir det inte värre än en mens med lätt molande och inget synligt att se i blödningen. Det finns liksom inget att blöda ut mer än blod när det är så tidigt. Den lilla blodklotten du torkar vid toabesök ser du inte ens då den fastnar på pappret eller rinner ner längst i botten på toaletten och försvinner innan du ens spolat.. Så litet är det när det är ett tidigt missfall.

    Jag har haft tre tidiga missfall på rad (vecka 5 och 6) och det gjorde inte ont. Ett lätt molande, något knäppte till i magen och så fick jag en blödning nån timma och sen var det över.. Blev inte ens en binda full.


    Tack för ditt svar. Känns ändå så himla konstigt att man inte märker något.. Misstänkte ju att blödningen på BIM var själva missfallet då jag faktiskt hade som riktiga menssmärtor. Men den dagen plussade jag extremt svagt för att sedan
    BIM +12 få ett väldigt starkt plus. Då känns de ju inte som att de kan ha varit den iaf..? 

    åh vad jag hatar detta! Inte ens efter ett konstaterat missfall kan man bara låta bli att spekulera, fundera och googla.. 
  • Wed 9 Sep 2020 12:36
    #4
    Llws skrev 2020-09-09 12:22:59 följande:

    Hej!

    Jag var med om samma sak gällande blödningen.

    Började blöda 1 dag innan beräknad mens och det höll sig i totalt 3 veckor. Det blödde sparsamt och jag testade positivt på gravtest.

    Pratade med en barnmorska som sa att det ?med all säkerhet? var ett pågående missfall, och jag bokade en tid hos gyn för att få det bekräftat då jag tyckte det var konstigt att blödningen var så sparsam och långdragen.

    På gyn visade det sig att jag hade en normal graviditet och var i v 7! Ett litet tickande hjärtat syntes på VUL och tog blodprov för att kolla HCG, efter kontroll av HCG några dagar senare så sågs även detta öka och det konstaterades vara en normal graviditet ?trots? blödningen, vilket gyn berättade var normalt även fast det inte är det vanligaste.

    Tyvärr resulterade denna graviditet i ett MA där fostret hade dött någon vecka efter detta och det upptäcktes på KUB-testet, men det hör egentligen inte till det jag berättat ovan. Det var alltså inget pågående missfall vid tiden jag blödde eller var hos gyn.

    Jag tycker att du ska avvakta lite om blödningen inte ökar och gå för kontroll hos gyn för det kan alltså vara en normal graviditet även med en blödning.

    Lycka till med allt!


    Hej och tack för ditt svar!

    Beklagar ditt missfall, hoppas det håller sig kvar nästa gång!

    Uppskattar din positivitet i ditt svar. Men jag kan inte vara gravid. Om inte läkaren var totalt blind och missade fostret i magen. Jag skulle som sagt varit i v 6+5 när jag gjorde mitt vul. Men livmodern var tom. Kan omöjligt blivit gravid efter de jag tror eftersom jag har blödigt från BIM och gör fortfarande. Så inget sexande alls under denna tiden.

    Så den här tidiga graviditeten han pratade om som alternativ till missfallet är omöjlig tyvärr.
Svar på tråden Missfall utan smärta och mkt blod?