• Anonym (Mamma)

    Hur mycket ska man ta?

    Har problem med en nära släkting på min sambos sida. Denna släkting är lika gammal som mig men vi lever två helt olika liv. Jag har familj, barn, hund, hus och fast jobb. Släktingen lever fortfarande hemma hos sina föräldrar, kan aldrig behålla ett jobb pga blir osams med chefer, förhållanden tar slut på EXTREMT dramatiska grunder (otrohet är liksom ingenting jämfört med varför dennes relationer tar slut) är ute och dricker sig redlöst full flera gånger i veckan. Påstår sig älska mitt och sambons barn över allt annat. Kan ändå inte ta sig upp ur sängen för att komma på kalas för vårt ena barns första födelsedag (kl 16!) pga bakis. Tycker inte det är något konstigt och att vi faktiskt borde ha förståelse för detta och egentligen var det vi som var egoistiska som inte kunde komma och pyssla om. Ingen förståelse för att dennes lögner påverkar barnen. Säger man att man ska komma blir de ledsna när detta inte händer. Är det att gå för långt att säga upp kontakten? Så trött på beteendet men släktingen skyller ifrån sig och sätter på offerkoftan vid konfrontation. Kommer aldrig komma undan att ses vid jul och andra större högtider, men kan man utesluta personen annars? Eller överreagerar jag?

  • Svar på tråden Hur mycket ska man ta?
  • Anonym (Anonym)

    Fattar du inte att din släkting har problem?? Istället för att ta på en egen offerkofta skulle ni andra kanske gå ihop och försöka hjälpa den här personen. Förvänta er ingen tacksamhet, snarare tvärtom. Det som är viktigt är ärlig och rak kommunikation. Det är upp till er om ni vill utesluta den här personen ur era liv men var i så fall tydliga med det, utan att vara dömande eller elaka.

Svar på tråden Hur mycket ska man ta?