• Wed 9 Sep 2020 18:45
    688 visningar
    21 svar
    21
    688

    Ont i brösten, MF 3 v sen hjälp!

    Anonym (Linea) skrev 2020-09-09 18:30:14 följande:
    Fullbokade med. Kanske får börja ringa runt i städer nära istället och se om man får komma på ett snabbt vul besök eller iallafall blodprov.

    Man kan betala via nätet för få ta HCG blodprov och man gör det isåfall i en vårdcentral nära eller liknande. Men vet inte om det går och göra i denna lilla stad.

    Jag blir galen hemma av att tänka och fundera. Känns som vården skiter i en.
    Hur skiter de i dig? Du har ju varit på gyn och blivit undersökt? 
  • Wed 9 Sep 2020 19:24
    #9
    Anonym (X) skrev 2020-09-09 19:21:58 följande:

    Hur länge sedan är det du var hos gyn och kollade? Var det där den 22/8? Och du fick positivt test den 17/8? I så fall är det ju inte så konstigt att dom inte kunde se nåt, du var kanske bara i v 5-6 då. Konstigt att du inte fick en tid ett par veckor senare för att kolla. Jag tror du fortfarande är gravid, en del blöder ju när dom är gravida. Det är ju konstigt att du får starkare test om det skulle vara missfall. När man får missfall så tidigt brukar testen bli negativa rätt fort.

    Förstår att du tycker det jobbigt att inte få veta hur det ligger till. Finns det ingen gynakut i nån grannstad? Du kan ju säga att du har jätteont i magen och småblöder, det kan vara ett tecken på utomkvedshavandeskap som måste tas på allvar. Då borde du få en tid till att bli undersökt.


    Du anser alltså att ts ska ljuga och därmed ta en undersökningstid i anspråk som någon annan bättre behöver? Själv tycker jag sådant agerande är förskräckligt. 
  • Wed 9 Sep 2020 21:30
    #11
    Anonym (nej) skrev 2020-09-09 21:14:09 följande:
    Kommer man till akuten får man ta en nummerlapp och sitta och vänta, och kommer det akuta fall får dom gå före. Det är därför man kan bli sittande i flera timmar om man har otur. Så ingen som behöver tiden bättre kommer bli utan eller få väntra hundra timmar extra bara för att TS sätter sig på akuten för att få ett ultraljud. 
    Det är så förkastligt det kan bli ändå. Jag förstår verkligen inte att människor vill bete sig så, och ännu mindre att de har samvete gentemot vården att använda den som en bekvämlighetsinrättning när de inte har tålamod att uthärda en period av ovisshet. Ts har ont i brösten och känner sig konstig och svullen i magen, det är i mitt tycke inte ett tillstånd som kvalificerar sig för akutvård. 
Svar på tråden Ont i brösten, MF 3 v sen hjälp!