• Anonym (Mamma­)
    Thu 10 Sep 2020 02:18
    911 visningar
    14 svar
    14
    911

    Hjälp! Magbesvär!

    Kolla upp direkt och ni bör inte hjälpa till själva. Kräv att få remiss vidare. Eller byt bvc. Kan ju vara mjölkallergi eller förstoppning. Kan ni testa ny nappflaska? Antikolik, och var noga med att det ska rinna långsamt.

  • Anonym (Mamma­)
    Thu 10 Sep 2020 13:30
    #3

    Men att bajset nu är löst kan betyda att han har en rejäl förstoppning och detta är bajs som sipprar runt. Så dels måste man ta hand om det, och om du då ändå kommer i kontakt med barnmedicin så kan du be dem om en åsikt angående komjölksallergi. Min son får otäcka förstoppningar när han får i sig mjölk.

  • Anonym (Mamma­)
    Thu 10 Sep 2020 13:36
    #4

    Skriver igen bara för jag så gärna vill hjälpa någon annan med magproblem, lite för att lätta mitt samvete att jag inte riktigt lyckades själv. Men detta verkar vara ett bra svar som jag hade tagit upp med min bvc, för jag hade inte gett laktulos utan deras medgivande:

    familjen.trygghansa.se/bebis/fragor-och-svar-bebis/forstoppning-av-modersmjolksersattning/

  • Anonym (Mamma­)
    Fri 11 Sep 2020 03:19
    #6

    Vad skönt att höra att någon lyssnat ordentligt på dig! Vi har haft alla möjliga situationer. Just att det kommer löst ibland har gjort att man blir så förvirrad. Men det är kroppens sätt att kompensera för förstoppningen. Jag tror aldrig vi haft så det runnit förbi, bara att det kommer löst när han fått ut det hårda. Han är 2,5 år nu och vi kämpar fortfarande med förstoppningar trots att han är helt mjölkfri nu. Men får han i sig mjölk så smular bajset ???? viktigt att hålla kontakt med barnmedicin så man får bort förstoppningsproblemen.

Svar på tråden Hjälp! Magbesvär!