• Marre123

    Ruvare efter 4 missfall och 2 utomkvedshavandeskap

    Hej!

    Som många som har gått igenom en ivf behandling och smärtorna innan så kan nog ingen annan som inte har upplevt det förstå. Efter mina utomkvedshavandeskap, missfall och dåligt bemötande av vården hade jag väldigt svårt att anförtro mig till andra läkare och vårdpersonal samt väldigt svårt för att gå igenom hela processen och upplever det som en livskris. Min sambo har ett barn sen innan och honom älskar jag mest över allt annat. Jag är jätteglad att han har kommit in i mitt liv och utvecklas till en jättefin person. Har haft stor förståelse för att mamman och pappan ska kunna prata när det gäller sonen så han har det så bra som möjligt. Varit tydlig med att sonen ska kalla mig vid mitt förnamn för respekt till mamman till barnet och lyssnar när det är något han vill berätta om henne och uppmuntrar. Men hur har ni hanterat det när barnets mamma går över gränsen gång på gång ex ringer full på nätterna och inte respekterar att vi har en ny familj. Min sambo pappan till barnet är på min sida och säger ifrån och även jag har sagt ifrån att jag vill bli respekterad men det slutar inte. Hur ska jag hantera alla känslorna med ivf, hormoner, ruvardagar, ex och samtidigt känna sig i en livskris som barnlös. Har någon något tips?

  • Svar på tråden Ruvare efter 4 missfall och 2 utomkvedshavandeskap
  • Marre123

    Hej ! Tycker jätte synd om dig!. Något som jag upplevde efter mitt första utomkvedshavandeskap var att jag kände på mig att något inte var riktigt rätt i kroppen. Jag kände att de sved i sidan under graviditeterna som jag fick mina missfall, jag bara visste att det var något som inte stämde. Jag sökte hjälp gång efter gång och sa att någonting var fel men alla sa att "det är bara missfall". Men jag visste att det var fel på min andra äggledare. När jag fick mitt sista missfall så tänkte jag ahaa nu händer de igen. Men sen gick det ytterligare en vecka och hade jätte ont i sidan. Fick då åka in akut och operera den andra som jag tror va ganska tur nu i efterhand. Först när jag hade tagit bort den andra sa läkarna till mig att vi kan inte veta hur din äggledare ser ut inuti. Men det var inget dom nämnde innan. Efter jag hade tagit bort den andra fick jag och min sambo en remiss till Sahlgrenska där vi får 3 gratis försök. Om du nu har kvar en tycker jag verkligen att du ska ligga på och tjata på läkarna om att titta om det finns blockeringar i din äggledare för vissa blockeringar i äggledaren gör så att det är bättre att ta bort äggledaren och göra ivf. Medans någon annan blockering räcker med spolning. Tänk även på att utomkvedshavandeskap kan man få om man gör ivf.

Svar på tråden Ruvare efter 4 missfall och 2 utomkvedshavandeskap